В разгара на лятото Бурлинското езеро в Сибир се превръща в ярко розова шир, която привлича туристи от цял ​​свят. Освен това езерото е най-големият предполагаем източник на сол в Западен Сибир. Всъщност е толкова солено, че на практика е невъзможно да потънеш,дори в най-дълбоката му част, която всъщност е 2,5 метра на 2 км от брега.

Някои идват, за да се изкъпят в предполагаемите му лечебни води, докато други идват, за да видят гледка, която едва ли ще се види никъде другаде на земята - влак, пътуващ директно по повърхността на езерото.

Това, което прави цвета на водата невероятен е популацията на езерото от малки солени артемии - Artemia salina- увеличава пигментацията на своя хемоглобин (протеин на червените кръвни клетки).

Гледката на влак, носещ се през по водата, се повтаря няколко пъти на ден, с маршрут, който пътува по релси, положени през съветската епоха.

Присъствието на товарния влак се обяснява с факта, че езерото има забележително високо количество сол във водата си, с толкова висока плътност, че дори може да победи известното Мъртво море.

Езерото с площ около 31 кв. км. Още преди повече от 2 века става известно из цяла Русия,  благодарение на царската династия на Романови. Петър Велики го нарича "кралската солница". Екатерина II настоява ястията ѝ да бъдат готвени само със сол от това езеро - качеството на която се смята за ненадминато.

Първият соларен влак в историята е в ход със $100 милиарда и скорост, която никой не разбира

Първият соларен влак в историята е в ход със $100 милиарда и скорост, която никой не разбира

Маршрут с впечатляваща дължина от над 1200 км

Никаква растителност не оцелява във водата на езерото, въпреки че клубен мъх и острици, като Cyperus fuscus и Blysmus rufus, растат в някои райони близо до брега. Те са известни като халофити - разнообразие от растения, способни да понасят силно солени и сухи условия.

Добивът на сол в езерото започва през 1762 г. с вагони, които пътуват из цяла Русия. По дъното на водоема са положени подводни релси за солните комбайни. На един курс могат да се натоварят до 18 тона сол.

Единственият по рода си влак с 200 вагона, който пренася желязна руда през Сахара от 60-те години на XX век

Единственият по рода си влак с 200 вагона, който пренася желязна руда през Сахара от 60-те години на XX век

Маршрутът е от 700 километра и е един от най-дългите в света

Добивът е модернизиран по време на Съветския съюз. Плитката дълбочина на езерото прави възможна уникалната подводна железница. Колелата на влака преминават през водата, създавайки впечатлението, че влакът се носи по водата.

Влакът е оборудван с инструменти за събиране на солта, които нарушават дъното на езетото и събират разбърканата утайка в вагоните.

Съобщава се, че сега механизираните комбайни за събиране на сол в Burlinskoye произвеждат 65 000 тона от минерала годишно или достатъчно, за да покрият целия хранителен прием на човечеството за три до четири дни.

Освен богатата на магнезий вода, калта по бреговете има много лечебни свойства и се използва за лечение на кожата.