Унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air ще обезщети българите, които прекараха часове на ред в самолета, а след това и на летището "Франкфурт-Хан" в Германия. Обезщетението е под формата на ваучери, като на човек се падат по 50 евро или по 2 евро за изгубен час, става ясно от прессъобщение на Wizz Air.
Припомняме, че 150 пътници, сред които деца и бебета, прекараха близо денонощие на германското летище "Франкфурт - Хан". Причината да не излетят беше лошото време. Пасажерите се оплакаха от липса на храна и вода.
Проблемът обаче не е само този, а и това, че по думите им - дълго време те не са били пуснати да слязат от самолета, а когато това се е случило, са стояли на летището без адекватна информация за случващото се.
Хората, 120 от които са български граждани с 12 малки деца, алармираха медиите, че вместо да бъдат настанени в хотел, са нощували в самолета. Те заявиха, че ще търсят правата си колективно, като заведат искове за обезщетяване.
От унгарската авиокомпания коментираха слуващото се така:
"Тъй като става дума за форсмажорни обстоятелства, по закон авиокомпанията не дължи обезщетение на пътниците. Въпреки това Wizz Air взе решение да предостави на всеки от пасажерите, които отлетяха към България с пренасрочения полет, ваучер за 50 евро. Сумата вече е заредена в техните WIZZ акаунти".
Българите, които бяха блокирани в Германия, кацнаха успешно у нас в ранните часове на 9 януари. Превозвачът поднася извинения за причиненото неудобство, но част от потърпевшите заявиха пред медиите, че едва ли повече ще ползват услугите на авиокомпанията.