Coca-Cola и Pepsi от години се борят за мястото на най-големият производител на безалкохолни напитки в света. И двете компании имат своите верни фенове и известни подръжници.

Инвеститорът Уорън Бъфет е може би най-верният почитател на Coca-Colа, а Pepsi си има цяла армия от рекламни лица, сред които Мадона и Бейонсе.

През годините и двата бранда са доказали своя успешен бизнес модел и това им е спечелило места в класацията на Forbes за най-скъпите марки в света.

Колко би спечелил човек, ако преди 10 години беше инвестирал в двата конкурента? От CNBC изчисляват това:

Снимка 403884

Източник: CNBC

1000 долара, вложени в Coca-Cola през 2009 година, към 30 януари 2019 година биха били 2700 долара. Разликата с Pepsi е почти незначителна. Инвестиция от 1000 долара в компанията преди десетилетие би донесла 2600 долара през тази.

Цените на акциите на двата производителя са стабилни през по-голямата част от този период.

Снимка 403885

Източник: CNBC