Жителите на централния район на чешката столица, Прага 1, вече могат да се възползват от 15% отстъпка. Тя важи за почти всички храни и напитки в избрани магазини Žabka в квартала.

Идеята идва в отговор на опасенията относно ценообразуването на малките, ориентирани към туристите магазини в квартала, където надценките могат да бъдат значително по-високи, отколкото в други части на града.

Именно затова и много жители често избират да пазаруват извън Прага 1, за да избегнат прекомерните разходи. Инициативата е насочена към облекчаване на високите разходи за храна в центъра на столицата.

"Подкрепата за нашите жители е приоритет. Радвам се, че успяхме да договорим отстъпка, която ще направи ежедневното им пазаруване поне малко по-лесно", заяви Карел Прохазка, градски съветник в района.

Снимка 707624

Източник: praha1.cz

"Целта е да подпомогнем жителите, които живеят или се движат редовно из Прага 1 и да подобрим наличността на основни хранителни продукти", коментира говорителят на района Каролина Шнейдарова в изявление за местния информационен бюлетин PrahaIN.cz.

За да получат достъп до намалението, жителите трябва да използват мобилното приложение Moje Žabka. В него трябва да се регистрират с личната си карта, за да потвърдят пребиваването си, преди да направят покупки.

Градските власти очакват инициативата да набере популярност с времето. "Отстъпка от 15% представлява значителна икономия, която може да бъде привлекателна за местните жители. В същото време очакваме повишаване на интереса след стартирането на информационната кампания", добави още Шнейдарова.

Въпреки че отстъпката беше приветствана като стъпка към по-достъпно пазаруване на храни, някои местни представители смятат, че трябва да се направи повече. Сред идеите е да се стартира търг за нов оператор на хранителни стоки, с което да се осигури по-широк асортимент.

Въпреки санкциите: Руската търговска верига Mere отвори пети магазин в Чехия, планира и още

Въпреки санкциите: Руски дискаунтър отвори пети магазин в Чехия, планира и още. Продава и български стоки

Интериорът на магазините напомня на складове от 90-те години