Преди малко по-малко от десетилетие автомобилният производител Tesla направи революция на пазара на електрически коли.
През 2008 година те пуснаха за продажба първия си модел Tesla Roadstar. Той беше първият спортен модел масово производство, който е изцяло електрически и се движи с помощта на литиевойонни батерии. Досега компанията е продала 2450 бройки от него в над 30 държави.
Четири години по-късно обаче в истински хит се превърна вторият им автомобил - Model S. Той беше посочен като най-продаваната електрическа кола за 2015 година, а през тази продължава да води по продажби в този сектор.
До края на миналата година Tesla са продали над 100 хиляди броя от модела, а до септември тази година доставките им са достигнали 145 500 броя.
![Как култовият телефон Nokia 3310 се оказа по-скъп от акциите на производителя си?](https://webnews.bg/uploads/images/96/0996/260996/160x90.jpg?_=1478264580)
Как култовият телефон Nokia 3310 се оказа по-скъп от акциите на производителя си?
Ето го обяснението
Американската корпорация пуска Model S за продажба през юни 2012 година на цена от 57 400 долара.
Ако обаче човек вместо да даде тези пари, за да си купи автомобила, е инвестирал сумата в акции на Tesla, щеше да има близо 50% възвращаемост на инвестицията си, става ясно от изчисленията на онлайн платформата Investesinstead.
Днес вложението трябва да е нараснало до 322 860 хиляди долара преди облагането с данъци при цена на акциите на производителя от 190,06 долара към 10 ноември. Тази сума е над 5 пъти по-голяма от цената на електрическия модел.