Във вторник френското правителство намали с 20% субсидията, която купувачите на автомобили с по-високи доходи могат да получат за закупуване на електрически и хибридни превозни средства. Целта е да не се превиши бюджета си за увеличаване на броя на електрическите автомобили по пътищата, съобщава Reuters.

Правителствен регламент намали подкрепата от 5000 евро на 4000 за 50% от купувачите на електромобили с най-високи доходи, но остави субсидията за хората с по-ниски доходи на 7000 евро.

"Модифицираме програмата, за да помогнем на повече хора, но с по-малко пари", каза министърът на околната среда Кристоф Бешу по радио franceinfo.

Ще стимулира ли държавата покупката на електромобили

Ще стимулира ли държавата покупката на електромобили

80% от автопарка в страната е с над 15-годишни коли

Подобно на много други правителства, Франция предложи различни стимули за закупуване на електрически превозни средства, но също така иска да гарантира, че няма да превиши бюджета си от 1,5 милиарда евро за целта в момент, когато целите на общите публични разходи са изложени на риск.

Междувременно субсидиите за закупуване на електрически служебни автомобили се съкращават, както и даренията за закупуване на нови автомобили с двигател с вътрешно горене, които да заменят по-старите превозни средства, които са по-замърсяващи околната среда.

Докато правителствената субсидия за закупуване се ограничава, много регионални правителства продължават да предлагат допълнителни подаръци за EV, които в примера за района на Париж могат да варират от 2250 до 9000 евро в зависимост от доходите на дадено лице.

Италия обмисля план на стойност €930 милиона за стимулиране продажбата на електромобили

Европейската страна, която обмисля план на стойност €930 милиона за стимулиране продажбата на електромобили

Пакетът се обсъжда от министерството на индустрията, ще включва финансови стимули на стойност до 13 750 евро

Последният ход идва, след като правителството спря в понеделник за останалата част от годината нова програма за подпомагане на хората с ниски доходи, които купуват електрическа кола, след като търсенето далеч надхвърли първоначалните планове.

Франция не е единствената в ограничаването на субсидиите за електрически автомобили, тъй като Германия преждевременно прекрати програмата си през декември, след като правителството беше принудено да преразгледа бюджета си поради решение на конституционния съд, засягащо разходите за зелен преход.