Индонезийските власти забраниха използването на социалните мрежи като платформа за продажба на стоки и услуги и ще продължат да работят за регулиране на електронната търговия, за да защитят интересите на местните компании, съобщава американският тв канал CNBC.
Няколко дни по-рано президентът Джоко Видодо каза, че конкуренцията от страна на социалните мрежи, които позволяват закупуването на много различни, включително чуждестранни стоки, се отразява негативно на продажбите на микро, малки и средни предприятия в Индонезия.
Забраната, наложена от властите, ще бъде положително развитие за местните компании, специализирани в електронната търговия, както и за сингапурската Shopee, един от водещите играчи в сферата на онлайн търговията в региона, смятат анализаторите на Citi.
Очаква се новите ограничения да засегнат най-тежко TikTok. Аудиторията на платформата в страната е 113 милиона потребители, само малко по-ниска от основния американски пазар (116,5 милиона потребители).
Компанията уважава местните закони и се надява, че при приемането на обявените правила ще бъде отчетено тяхното въздействие върху способността на повече от 6 милиона продавачи, използващи TikTok Shop, да осигурят препитанието си, подчертават от администрацията на социалната мрежа.
През юни изпълнителният директор Шоу Цзи Чу обяви, че TikTok иска да инвестира милиарди долари в Индонезия и Югоизточна Азия като цяло през следващите няколко години.