Нов ден, нова платформа за социални медии, в която да публикувате. Стартът на Threads на 6 юли е поредната възможност за потребителите след Twitter, Mastodon и Bluesky, като разбира се, има и много други по-малки конкуренти. И докато потребителите имат наистина огромен избор, ситуацията при бизнеса е доста по-различна, пише BBC.

Големите компании се чудят как да се справят с нарастващия брой на платформите, които се борят за тяхното внимание и пари. Те са изправени пред важния избор - кои приложения да изберат, за да се представят най-добре на един пазар, в който социалните мрежи са ключов играч за изграждане на бранд.

През последното десетилетие за сериозните марки е почти задължително да поддържат присъствие в социалните медии и повечето го правят активно. Все по-често напоследък обаче някои компании предпочитат да действат по-предпазливо, следвайки примера на брандове, които са напуснали социалните медии още преди години.

Първите 24 часа на Instagram Threads: 30 млн. потребители и съдебна заплаха от Twitter

Първите 24 часа на Instagram Threads: 30 млн. потребители и съдебна заплаха от Twitter

Новата социална мрежа тръгна силно - ще задържи ли темпото?

Пример за оттегляне

Една от първите големи марки, които направиха този ход, беше Lush Cosmetics, която през ноември 2021 година реши да спре да публикува в социалните мрежи, контролирани от Meta - компанията майка на Facebook, Instagram и WhatsApp.

Първоначално козметичната компания се отказа от платформите през 2019 година поради опасения за борба с постоянно променящите се алгоритми на социалните медии, както и поради притеснения за потенциално негативното въздействие на социалните медии върху младата аудитория.

От компанията споделят, че са се оттеглили от този пазар, когато социалните медии са се променили и са станали по-малко ориентирани към потребителите, опосредствани от алгоритми, контролирани от корпоративните им собственици.

Стартът на Threads

Стартът на приложението върна фокуса към разговора за това дали да останеш, или да се откажеш. Заедно с аудиторията, която е и на други нововъзникващи платформи, най-силният конкурент на Twitter вече има над 100 милиона потребители и то само седмица след старта си.

Казано иначе, това е нарастваща група от потенциални клиенти за марките. И все пак, решението дали да се възприемат новите приложения е трудно.

От една страна, марките се притесняват за репутацията на платформите, свързана със злоупотребата с потребители. Не са малко и тези, които не са сигурни в бляскавото бъдеще на Threads и други платформи.

Така че, има все повече компании, които не виждат смисъл да отделят значителни финансови ресурси за изграждане на присъствие в платформа, която може да изчезне след няколко месеца, коментират експерти.

Twitter или Threads: Който и да победи, тези инвеститори печелят

Twitter или Threads: Който и да победи, тези инвеститори печелят

Новата социална мрежа на Зукърбърг би рекорда на ChatGPT по набрана популярност