През месец март представителите на Европейската комисия ще представят нов план за действие за преодоляване на трудностите пред европейските автомобилни производители. Това обяви председателят на комисията Урсула фон дер Лайен, цитирана от световните агенции. Тя проведе спещи с представители на индустрията.
"Целта ни е намирането на отговор как Европа да бъде конкурентоспособна на световната сцена", пише в съобщение на ЕК.
В срещата с председателя на ЕК участваха представители на 22 автомобилни компании, сред които BMW Group, Robert Bosch GmbH , Renault Group, VW, Valeo, Volvo Group, ZF Group, представители на Европейската федерация на транспортните работници и на синдикатите в IVECO Group.
Производството на автомобили създава 13 милиона работни места в ЕС и допринася с около един трилион евро или 7 на сто към европейския брутен вътрешен продукт
Експертите на ЕК отчитат спешната необходимост от предприемането на мерки в светлината на днешните предизвикателства и предвижда да насърчи развитието на технологиите и достъпа до ресурси, както и да осигури правна стабилност на автомобилното производство.
"Заради цифровизацията, мерките за опазване на околната среда, енергийния преход и външната конкуренция европейските производители на автомобили губят досегашните си предимства и може да изостанат по отношение на разходите и въвеждането на нови технологии."
Според ЕК подобни предизвикателства не е имало от десетилетия и само решителни и съгласувани действия ще могат да помогнат да се избегнат значителни загуби на работни места.
Източник: БГНЕС
2024 г. не беше никак добра за европейските производители на автомобили
Европейската автомобилна индустрия изпрати една година, която не може да бъде определена като успешна за нея. Предизвикателствата, пред които е изправен този толкова важен за икономиката на ЕС сектор, едва ли ще бъдат преодолени и през новата 2025-а година, коментират пазарни анализатори.
Производителите на автомобили се опитват да се справят с редица проблеми. Сред тях се откроява намаляващото търсене на електрически модели на фона на изискванията на Брюксел за коли, които замърсяват по-малко атмосферата.
Целта на ЕС е страните, които членуват в него постепенно да преминат към изцяло електрическа мобилност. Пътят към постигането на тази цел обаче се оказва доста сложен, тъй като потребителите в Европа ограничават интереса си към електромибилите. В същото време виждаме все по-силна конкуренция и по-ниски цени от страна на Китай.