Двамата кандидати за президент на САЩ - Джо Байдън и Доналд Тръмп са набрали дарения на обща стойност над 300 млн. долара само през миналия месец, което затвърждава статуса на тазгодишната надпревара като най-силно финансираната в историята, предаде New York Times.

Представителят на Републиканската партия и действащ президент на САЩ е генерирал повече дарения от конкурента си към края на юни - 165 срещу 140 млн. долара. Така общият размер на финансирането на Тръмп достигна 342,7 млн. долара, от които той е похарчил почти 280 млн. долар, а на Байдън - 237,8 млн. долара, от които неговата кампания е използвала 170 млн. долара, сочат данните на Statista.

Тръмп готви тояга и морков за американските компании със заводи в Китай

Тръмп готви тояга и морков за американските компании със заводи в Китай

Той смело обеща създаването на 10 млн. работни места за 10 месеца

Сумите, генерирани от двамата през юли, са почти двойно повече в сравнение с даренията, отпуснати на Доналд Тръмп и Хилари Клинтън през юли преди четири години, по време на последната кандидат-президентска надпревара, когато те възлизаха на съответно 80 и 89 млн. долара.

С резултатите през юли се обръща тенденцията от последните месеци, през които Байдън успяваше да набере повече дарения от конкурента си. През май и юни той кампанията му набра 141 млн. долара срещу 131 млн. долара дарения за Тръмп. Към началото на август от щаба на Байдън обявиха, че той разполага с финансиране от 294 млн. долара, а от този на Тръмп - с 300 млн. долара в брой.

Ако изглежда, че сумата не излиза, причината е, че данните на Statista показват резултатите само към края на юни и не включват т.нар. "външни" разходи на двете кампании. От щаба на Байдън не казаха каква част от получените суми са от дарения на стойност над 1 млн. долара, но изтъкват, че 97% от тях идват от малки спонсори и че 280 млн. долара ще бъдат похарчени за реклами в 15 щата през септември, от които 220 млн. долара за телевизионни съобщения и 60 млн. долара за дигитално съдържание.

Белият дом моли съда да отхвърли делото, повдигнато срещу заповедта на Тръмп за социалните мрежи

Белият дом моли съда да отхвърли делото, повдигнато срещу заповедта на Тръмп за социалните мрежи

Заповедта нарушава свободата на изразяване на потребителите

От комитета на Тръмп посочиха значително по-малка сума за телевизионно съдържание - 145 млн. долара, които ще бъдат използвани след Деня на труда в САЩ, който тази година се пада на 7 септември, но до момента не е известно колко от средствата ще бъдат насочени към дигитални канали.