Двамата кандидати за президент на САЩ - Джо Байдън и Доналд Тръмп са набрали дарения на обща стойност над 300 млн. долара само през миналия месец, което затвърждава статуса на тазгодишната надпревара като най-силно финансираната в историята, предаде New York Times.
Представителят на Републиканската партия и действащ президент на САЩ е генерирал повече дарения от конкурента си към края на юни - 165 срещу 140 млн. долара. Така общият размер на финансирането на Тръмп достигна 342,7 млн. долара, от които той е похарчил почти 280 млн. долар, а на Байдън - 237,8 млн. долара, от които неговата кампания е използвала 170 млн. долара, сочат данните на Statista.
Сумите, генерирани от двамата през юли, са почти двойно повече в сравнение с даренията, отпуснати на Доналд Тръмп и Хилари Клинтън през юли преди четири години, по време на последната кандидат-президентска надпревара, когато те възлизаха на съответно 80 и 89 млн. долара.
С резултатите през юли се обръща тенденцията от последните месеци, през които Байдън успяваше да набере повече дарения от конкурента си. През май и юни той кампанията му набра 141 млн. долара срещу 131 млн. долара дарения за Тръмп. Към началото на август от щаба на Байдън обявиха, че той разполага с финансиране от 294 млн. долара, а от този на Тръмп - с 300 млн. долара в брой.
Ако изглежда, че сумата не излиза, причината е, че данните на Statista показват резултатите само към края на юни и не включват т.нар. "външни" разходи на двете кампании. От щаба на Байдън не казаха каква част от получените суми са от дарения на стойност над 1 млн. долара, но изтъкват, че 97% от тях идват от малки спонсори и че 280 млн. долара ще бъдат похарчени за реклами в 15 щата през септември, от които 220 млн. долара за телевизионни съобщения и 60 млн. долара за дигитално съдържание.
От комитета на Тръмп посочиха значително по-малка сума за телевизионно съдържание - 145 млн. долара, които ще бъдат използвани след Деня на труда в САЩ, който тази година се пада на 7 септември, но до момента не е известно колко от средствата ще бъдат насочени към дигитални канали.