Един от ключовите европейски проекти в областта на високоскоростните железопътни маршрути е този между Дрезден и Прага. Мащабното инфраструктурно чудо обещава да намали значително времето за пътуване и същевременно да укрепи икономическите и културните връзки между Германия и Чешката република.

С влаковете, развиващи скорост до 320 км/ч, пътуването между двата града ще се съкрати от 2,5 часа на само 1 час, като се създадат безпроблемни връзки между жителите на двете страни.

Според регионален германски вестник се очаква строителството да започне не по-рано от 2032 година, като реализирането на проекта ще отнеме около 12 години.

От чешка страна предварителните изчисления показват, че за своята реализация проектът ще глътне около €30 милиарда.

Амбициите на две страни

Този амбициозен проект, който обхваща общо около 150 км трасе, е разделен на пет ключови области на планиране. В основата на инициативата е нова линия, която се движи между Хайденау и Усти над Лабем.

Снимка 700762

Източник: Dresden-Prague

Един от най-забележителните аспекти е тунелът Erzgebirgstunnel - 30-километровото съоръжение ще преминава през Рудните планини. Този тунел ще включва около 18 км релсов път от германска страна, което ще го превърне в най-дългия железопътен тунел в Германия след завършването му. Той ще представлява монументално инженерно постижение, което ще свързва Хайденау в Германия с Чабаржовице в Чехия.

Ето разбивка на основните участъци на бъдещата железопътна линия:

  • - Дрезден - Хайденау: Разширение на съществуващата линия с дължина 18 км.
  • - Хайденау - Чабаржовице: Тунелът е дълъг 30 км и преминава през Рудните планини, като включва 18 км релсов път от германска страна и 12 км от чешка.
  • - Чабаровице - Усти над Лабем: Приблизително 10 км нови и модернизирани релси, заедно с нова високоскоростна железопътна гара в центъра на Усти над Лабем.
  • - Усти над Лабем - Ловошице: Около 35 км нови и модернизирани линии, включващи 18-километров тунел през Централночешките хълмове.
  • - Ловошице - Прага: Отсечка от 53 км нови релси с нова високоскоростна железопътна гара в Руднице над Лабем.

Всички са доволни

Завършването на тази железопътна линия ще бъде от огромна полза, тъй като ще осигури по-бързи и по-надеждни връзки за пътници и товари. За Чехия това ще е средство за интегриране на страната в централноевропейската високоскоростна железопътна мрежа, като ще осигури по-добри връзки между Усти над Лабем, Руднице над Лабем и Прага.

От германска страна новата железопътна линия пък ще намали задръстванията по железопътната линия в долината на река Елба, ще подобри ефективността на пътуването и ще осигури решение, предпазващо региона от наводнения.

Снимка 700763

Източник: Dresden-Prague

Новата линия със смесено трасе ще подпомага и товарния транспорт, като предлага по-бързи и по-ефективни маршрути за стоките, пътуващи между двете държави. Очаква се подобрената свързаност да стимулира икономическия растеж, като улесни по-бързото транспортиране на предприятията и намали логистичните разходи.

Свързване на Европа чрез коридора Рейн-Дунав

Железопътната линия Дрезден-Прага е неразделна част от коридора Рейн-Дунав - един от деветте основни транспортни коридора в рамките на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Затова и Европейският съюз признава важността на този проект, като подкрепя трансграничния участък на железопътната линия от Хайденау до Усти над Лабем с финансиране. От германска страна ЕС е отпуснал приблизително малко над 15 милиона евро, а Чехия ще получи 19,1 милиона евро, за да подпомогне развитието на инфраструктурата.

Руските железници пускат високоскоростен влак, проектиран от Siemens и развиващ 250 км/ч

Руските железници пускат високоскоростен влак, проектиран от Siemens и развиващ 250 км/ч

Възраждането на стария "Сапсан"