Някога чудили ли сте се какво прави някои видеа по-популярни от други? От години психолозите се опитват да разберат това. Според професора по маркетинг Джона Бъргжър има шест принципа, по които нещо става популярно в интернет.

Ето ги и тях:

Желанието да се впишем 

Обичайно хората публикуват в социалните мрежи неща, за да са възприемани от другите по определен начин. Тъй като хората ги е грижа какво мислят останалите за тях, това влияе и на тяхното съдържание онлайн. В желанието си да се впишат в определена група, те споделят популярни статии, снимки, видеа и често му слагат малка лична нотка.

Асоциация

Разпространението на едно видео го популяризира, но това което го прави наистина известно, са асоциациите. Например песента "Петък "(" Friday") e най-често слушана през този ден от седмицата.

Eмоция

В проучването си Бъргжър изтъква, че ако ни е грижа за нещо, е по-вероятно да го споделим, тъй като хората са социални същества по природа. Когато видим нещо забавно или полезно онлайн чувстваме нуждата да го покажем на всички. Зад всяко видео стоят емоции. Дали ще натъжи зрителя или ще го развесели, след като той е в настроение да сподели чувствата си с останалите.

Известност

Колкото по-популярно е нещо, толкова по-вероятно е хората да са привлечени към него. Този феномен се нарича и още "социално доказателство". Хората копират съдържанието на другите, защото това предоставя повече информация.

Практичност

Практичните неща са винаги споделяни. Хората обичат да споделят полезна информация просто защото е в помощ на семейството и приятелите им. Клиповете с рецепти са пример за това. 

Историите

Научно доказано е, че единственият начин, по който може да се фокусираме, е чрез консумацията на истории. Мозъкът не се разсейва и вместо това се съсредоточава в историята.