От гигантска яхта и обяд с Уорън Бъфет до картата Черен лотос в стратегията Magic: The Gathering - продадени за суми между 250 000 и 168 милиона долара - това са най-забележителните неща, продавани някога в платформата eBay.
По случай 25-годишнината от основаването й, платформата прави списък с най-интересните 25 неща, продадени през това време. Ето ги и тях:
- Супер яхта - 168 млн. долара
- Самолет Gulfstream II - 4,9 млн. долара
- 20-ти ежегоден обяд с Уорън Бъфет в помощ на фондация GLIDE - 4,5 млн. долара
- Град Алберт, Тексас - 2,5 млн. долара
- Къща с военен бункер - 2,1 млн. долара
- Колекционерска картичка с Хонус Вагнер - 1,1 млн. долара
- Ferrari Enzo - 1 млн. долара
- All-Star Comics (колекционерско издание) - 963 223 долара
- Lamborghini Aventador двуврат, кабрио - 659 800 долара
- Бейзболната бухалка на Джо Джаксън - 577 610 долара
- Часовник Patek Philip Grand Complications - 535 499,99 долара
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce 2017 - 499 900 долара
- Porche 911 GT2 RS 2018 - 470 000 долара
- Колекционерска картичка с Том Брейди, от плейофите през 2000 г, с автограф - 400 100 долара
- Пианото на Елвис Пресли - Wm. Knabe & Co от 1912 г. (Collectable & eBay за благотворителност) - 375 190 долара
- Lamborghini Aventador 2015 - 362 000 долара
- Колекционерска картичка Metal Universe от 1997 с Майкъл Джордан - 350 100 долара
- Lamborghini Aventador Roadster 2015 - 349 800 долара
- McLaren 675 LT Coupe 2016 - 325 800 долара
- Хеликоптер Robinson R-44 Raven II 2013 - 325 200 долара
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Coupe 2014 - 319 900 долара
- Mercedes-Benz S-Class Maybach S 650 Cabriolet 2017 - 318 000 долара
- Кемпер Newmar King Aire 2014 - 280 000 долара
- Rolls-Royce Other Base Coupe 2015 - 274 888 долара
- Колекционерска картичка Black Lotus от Magic: The Gathering Black PSA 10 Alpha - 250 000 долара
От 1995 г. досега милиони купувачи намират най-новите продукти или необикновени артикули, включително редки и старинни предмети. За начало на празненствата eBay припомня шопинг тенденциите на платформата през последните 25 години, от най-скъпите и интересни артикули, продавани някога - включително истински град - до популярни увлечения и интереси, колекционерски предмети и още какво ли не.
eBay е основан през 1995 в първия уикенд на септември, когато се празнува Деня на труда в САЩ, от Пиер Омидияр, чиято мисия била да създаде отворено и жизнеспособно пазарно пространство за купувачи и продавачи от целия свят и да подпомогне техните икономически възможности.
Емблематични културни явления
Благодарение на милионите купувачи по целия свят, eBay се превръща в своеобразен барометър за важните културни явления, казват от компанията. От платформата правят ретроспекция на водещите тенденции и събития, които дават облика на платформата, през всичките тези години.
1. 1995: Beanie Babies станаха най-популярните играчки в света - Те добиха изумителна популярност и бяха навсякъде: от книжарниците до детските менюта в Макдоналдс, докато не се разпродадоха, при което купувачите започнаха да ги търсят онлайн за своите колекции.
2. 1996: Излиза оригиналната Nintendo 64 - Днес изглежда като реликва в сравнение със съвременните мобилни устройства, но преди 24 години излизането на N64 промени не само гейминг индустрията, но и нашата култура. Това бе една от оригиналните гейминг конзоли, която, разбира се, стана абсолютен хит сред купувачите.
3. 1997: Елмо постави рекорд за най-търсена играчка - Геройчето от "Улица Сезам" буквално стана неоткриваемо по магазините, което накара купувачите да започнат да търсят онлайн - според документираните данни в някои случаи цената на Елмо е надвишила оригиналната продажна цена 50 пъти.
4. 1998: Роди се Фърби - Хамстеро-подобното, приличащо на сова същество с движещи се очи и способност да произнася думи се появи с гърм и трясък, тъй като бе една от най-иновативните играчки на своето време.
5. 1999: Blackberry - Blackberry, мобилно устройство, което се превърна в синоним на бизнес и мигновени имейли. Това бе една сбъдната технологична мечта. Макар Blackberry-то изобщо да не подозираше каква сериозна конкуренция се задава само след няколко години.
6. 2000: Потребителите влязоха в новото хилядолетие на скутери Razor - Новото хилядолетие стартира с нова играчка, която по-късно щеше дори да се превърна в транспортно средство - тротинетката Razor. Обявената за "Играчка на годината", сгъваема компактна тротинетка моментално стана хит.
7. 2001: Apple пуснаха iPod
8. 2002: Появиха се кроксовете
9. 2003: "Властелинът на пръстените: Завръщането на краля" разби бокс офис класациите
10. 2004: Hello Moto - Motorola пусна Razr - Мобилните телефони придобиха нова форма, когато се появи телефонът с капак Razr. 2005: XBOX 360 промени света на игрите още веднъж - През 2005 геймъри навсякъде по света се радваха на новата конзола от Microsoft.
11. 2006: 10 години по-късно Nintendo отново диктува правилата с пускането на Wii
12.2007: Apple промениха мобилните телефони завинаги с пускането на първия iPhone
13. 2008: Променихме начина, по който вървим с Heelys - През 2008 обувките ни еволюираха, сдобивайки се с колелца, с появата на Heelys. Този хибрид между кец и скейт накара мнозина да летят из града, а популярността им летна до небесата.
14. 2009: "Хари Потър"
15. 2010: Nike отбелязаха 25-тата годишнина на емблематичната марка Air Jordan с пускането на Air Jordan XX5.
16. 2011: Ефектът "Кралска сватба" - Милиони по света гледаха кралската сватба, в която принц Уилям каза "Да" на Кейт Мидълтън. Разкошната рокля на булката вдъхнови дизайнерите и бъдещите булки по света да пресъздадат тази визия и ги накара да купуват елементите от нея онлайн.
17. 2012: Премиерата на "Отмъстителите"
18. 2013: Не можехме да се наситим на "Замръзналото кралство"
19. 2014: Дойдоха смарт часовниците
20. 2015: Yeezy властваше при кецовете - През 2015 Кание Уест представи своите първи кецове Yeezy Boost 250 с Adidas. Появата на новия силует, първо в гълъбово сиво, постави началото на нова ера при кецовете.
21. 2016: През 2016 Nintendo пуснаха Pokemon Go, залагайки на носталгията на порасналите деца от 90-те, техните родители и едно ново поколение Покемон дресьори.
22. 2017: Фиджет спинърите станаха част от живота ни
23. 2018: Филмът "Черната пантера" Блокбъстърът излезе извън рамките на големия екран и стигна до пазарските ни колички, като купувачите пазаруваха всичко - от облекла до колекционерски предмети, вдъхновени от "Черната пантера".
24. 2019: Зимата дойде (и остана) цяла година, докато феновете пазаруваха "Игра на тронове"
25. 2020: "Направи си сам" е тенденцията на годината - Пандемията напълно промени нашия свят, включително начина, по който пазаруваме. Заради повечето време, прекарано у дома под карантина, потребителите използваха eBay, за да пазаруват артикули, свързани с хобита или развиване на различни умения, като шевни машини, пекарни за хляб и фитнес оборудване. Всичко, което може да подобри времето, прекарано у дома, отиваше веднага в пазарската количка.