Най-горещата тенденция в пътуванията днес не е да отидете в най-натоварения град или да търсите най-шумния нощен живот. По-скоро е обратното - все повече хора искат спокойствие и тишина. Това твърдят туроператери, цитирани от AP. Туристите искат да избягат от напрегнатото ежедневие и зачестилите след пандемията случаи на бърнаут и да прекарат ваканциите си в по-спокойна обстановка, оставяйки време за тишина, релакс и самонаблюдение.

Независимо дали пътешествениците търсят тихи разходки или спокойни гледки към природата, "търсенето на тишина" се превръща в глобална тенденция за пътуване.

"За много хора тихото пътуване надхвърля бягството от какофонията на ежедневието по време на ваканция. Това може да бъде преминаване към самовглъбяване, по-дълбока връзка с мястото, където се намираме - както буквално, така и в преносен смисъл", коментират туристически агенти пред AP. 

Снимка 656847

Източник: iStock

Списанието JAMA Psychiatry публикува проучване в края на 2022 година, което показва, че съзнателната медитация е също толкова ефективна, колкото лекарство, използвано за лечение на тревожност. Затова трансформиращото пътуване е тенденция, която опбелязва растеж. Индустрията на "уелнес туризма" е фокусирана върху търсенето на свръхлични почивки и престои, ориентирани към здравето.

10 дестинации в Европа, за които туристите ще плащат нови такси от 2024 година

10 дестинации в Европа, за които туристите ще плащат нови такси от 2024 година

Популярни дестинации в Европа наложиха мярката за генериране на доходи

Концепцията за "спокойно ваканция"

Тази концепция влиза в действие, тъй като огромна част от туристите търсят оазис, където могат да изключат телефоните си, да се откъснат от пангажиментите в офиса и да се съсредоточат върху грижата за себе си. Има набор от места за уединение, които предлагат дигитални детоксикации или тихи медитации на участниците. Друга нарастваща тенденция са хората, които правят тихи разходки, което им позволява да се изгубят в мислите си, вместо да слушат музика или да говорят с другите ходещи.

Black Tomato, компания за луксозни пътувания, предлага на някои туристи пътуване, наречено буквално "Изгубете се".

Това уникално предложение изисква търсещите пътуване да попълнят подробен въпросник за това какво се надяват да очакват от пътуването си, но те няма да знаят какво има в магазина или къде отиват, докато не пристигнат, съобщава АП.

Получавате съвети за подготовка преди пътуване и инструкции за навигация, а след това, по време на пътуването, всички трансфери, екипировка и начертани контролни точки, от които ще се нуждаете. Вашият напредък се наблюдава от специалист в избраната среда и от местен екип за поддръжка. Можете да се "спасите" по всяко време.

Топ 10 страни, в които туристите не са добре дошли

Топ 10 страни, в които туристите не са добре дошли

Някои от тях се рекламират като мечтани дестинации