Интересът на богатите китайски потребители към луксозни стоки остава висок и тази година, доколкото покупателната способност на по-младото поколение е нараснала значително. Това твърди проучване на Ruder Finn и Consumer Search Group.
Около 46% от респондентите от континентален Китай и 32% от анкетираните в Хонконг, които са участвали в изследването, завяват намерението си да увеличат разходите за луксозни стоки през следващите 12 месеца.
Средният годишен доход на респондентите е 1,4 милиона юана (210 хиляди долара) за континенталната част на страната съответно и 975,3 хиляди хонконгски долара (144,2 хиляди долара) за участвалите жители на специалния икономически район, според China Daily.
През 2018 г. жителите на континента са похарчили средно по 240 000 юана за покупка на луксозни стоки.
В проучването са участвали 1075 китайци, живеещи на континента и 310 жители на Хонконг.
Проучването показа, че през изминалата година разходите на хората на възраст от 26 до 35 години за луксозни стоки са средно по-високи, отколкото сред другите възрастови групи. При това, повечето millenials (милениали - родени между 80-те и 90-те години) предпочитат да купуват стоки онлайн, включително чрез JD и Tmall.
Отношението на купувачите от континентален Китай към луксозните стоки се е променило. Ако по-рано са купували такива неща, за да демонстрират богатството си, сега те са по-загрижени за подобряване на живота си, каза Гао Минг, старши вицепрезидент на Ruder Finn Азия.
По време на луксозни пътувания в чужбина жителите на континентален Китай обръщат голямо внимание на пазаруването, като заделят за това около 30% от общия бюджет за пътуването. В същото време, средно богатите потребители са извършвали 2,8 пътувания в чужбина всяка година.