Потребителско търсене на чуждестранни хранителни продукти, козметика и автомобили в Китай е силно, а местни дистрибутори планират да увеличат поръчките от чуждестранни доставчици през следващите 12 месеца, показват 2 проучвания от китайското министерство на търговията, цитирани от Reuters.

Почти 1/3 от анкетираните потребители планират да купуват повече вносни стоки през следващите 6 месеца, особено козметика, часовници и очила, бебешки продукти, леки автомобили и бижута, според данните.

Има голямо търсене за чуждестранни леки автомобили. Над 30% от потребителите смятат да си купят нова вносна кола в следващата половин година, предпочитайки най-вече SUV и електрически превозни средства.

Китай ще намали тарифите за внос на автомобили и авточасти на 1 юли, осигурявайки по-голям достъп до най-големия автомобилен пазар в света, благодарение на облекчаването на търговските напрежения със САЩ.

Властите в Пекин се стремят да увеличат вътрешното потребление на фона на признаци за забавяне на инерцията във втората по големина икономика в света. Резултатите от проучването са добре дошли за световните марки, които искат да задълбочат присъствието си в страната, особено в централните й части.

38% от потребителите възнамеряват да купуват повече чужда козметика през следващите 6 месеца, 3/4 смятат, че местните продукти за грижа за кожата не отговарят на текущото търсене.

През декември Китай намали вносните мита на почти 200 потребителски продукти, включително храна, здравни добавки, фармацевтични продукти, облекла и стоки за отдих, до средно 7.7% от 17.3%. Вносните мита за някои козметични продукти бяха намалени наполовина до 5%.

Сред най-драстичните съкращения бяха тарифите за мляко на прах и пелени, където данъците бяха намалени до нула. По-голямата част от потребителите заявиха, че възнамеряват да продължат да купуват вносно мляко на прах и памперси или дори да купуват повече от тях.

Оборудването за заснемане, пречиствателите на въздуха, електронните четки за зъби и роботните прахосмукачки са недостатъчно на китайския пазар, смятат 1/3 от анкетираните.

В Китай има "относително силен апетит" за увеличаване на вноса, особено в хранителни продукти, козметика, часовници и леки автомобили, твърдят от Министерството на търговията.

Повече от 10% от анкетираните фирми заявяват, че през следващата година ще внасят повече вина, плодове, бири, хранителни добавки, парфюми, продукти за грижа за кожата и грим. Те смятат да увеличат вноса и на електромобили, SUV и седани.