Пазарът на таксиметрови услуги в София е меко казано апетитен. Като най-голям (и едновременно с това заможен) град в България столицата дава възможност на много хора да си изкарват прехраната с превозване на хора. Свикнали сме това да става или чрез общинския публичен транспорт, или с частни автомобили - жълти таксита.

От декември месец насам обаче още един твърде сериозен играч се намеси на местния пазар на превозни услуги - международната компания Uber. Нейната платформа осигурява през мобилния телефон връзка между хора с автомобили и хора без автомобили в името на споделеното пътуване.

Uber не просто привлича клиенти, а променя очакванията към услугата въобще . Само един пример - колите на компанията са максимум на 10 години, докато такситата наскоро получиха разрешение да возят с до 15-годишни автомобили.

Това, както и много други примери, обяснява и най-новото производство, образувано от Комисията за защита на конкуренцията срещу Uber. Сигналът е подаден от най-голямата софийска таксиметрова компания „Окей Супертранс", става ясно от съобщение на сайта на регулатора.

Така това е второто производство на КЗК срещу Uber, което се образува в рамките на един месец. Предишното беше стартирано на 15 април комисията след поредица от запитвания на Столичната община и други държавни и общински институции относно работата на американската компания.

Ясно се вижда, че компанията е трън в очите на конкурентите и сериозна заплаха за тях и в това няма спор. Има спор само затова дали тя играе по правилата на конкуренцията. А това ще стане ясно сред края на разследванията срещу нея.