Има отворени 8 тръжни процедури, четири от които са за строителство и 4 - за услуги. Процедурите са обявени в средата на м. декември м.г., а сроковете по тях изтичат поетапно до средата на м. май тази година.
Това стана ясно след срещата между ръководството на министерството на транспорта, в лицето на министър Петър Мутафчиев и членовете на политическия му кабинет, от една страна, и председателите на Българската стопанска камара, Браншова камара „Пътища", Българска строителна камара, Национална транспортна камара и ръководителите на най-големите строителни фирми у нас, от друга страна
Само за пътна инфраструктура по оперативните програми „Транспорт" и „Регионално развитие" се планира да бъдат усвоени 1,2 млрд. евро, от които през 2007 г. ще се реализират следните проекти: Изграждане на участъка между 5-и и 72-и километър на магистрала „Марица" (включително два пътни възела и мост над р. Марица) за около 210 млн. евро от Кохезионния фонд; Изграждане на участъци от магистрала „Струма" (около 137 км) и др.
Предстои през следващата седмица МТ да обяви какви ще са проектите по ОП „Регионално развитие", които ще са за рехабилитация на 800-1000 км пътища. Правилата за участие с проекти по структурните и Кохезионния фонд на ЕС ще са аналогични с тези по ИСПА, като се очаква в близките дни Министерството на финансите да публикува апликационните форми.
Министър Мутафчиев подчерта, че основните приоритети на МТ са: повишаване безопасността и сигурността на транспортната система; модернизация на транспорта и прилежащата инфраструктура; ускоряване изпълнението на проекти и подготовката на нови проектни предложения по Кохезионния фонд на ЕС.
Според транспортния министър пътят за качествено изпълнение на проектите е да се търси коопериране между българския и чуждестранния бизнес, в условията на реално членство на страната ни в ЕС.
Представителите на бизнеса акцентираха върху необходимостта да се гарантира равнопоставеното участие на българските фирми като изпълнители на инфраструктурни обекти, финансирани по линия на присъединителните фондове.
С цел недопускане на кандидати с дъмпингови цени представителите на браншовите организации предложиха да поддържат регистър с индикативни цени за строителни услуги, които да служат за ориентир на комисиите по оценка на проектите.
aivanchev
на 23.01.2007 в 20:14:56 #1Дай Боже! Жалко е, че 88% от пътищата на България след 10-ти не са докосвани. Нека си пожелаем по сиситемите за "легално" присвояване на тези крупни суми ще потънат "само" до 30-40%, та да може да се построи поне 1 мантинела.