Масирани проверки на туроператори, заведения за хранене и атракциони по морето започва Комисията за защита на потребителите. Това обяви на пресконференция днес председателят на регулаторния орган Димитър Маргаритов.
Освен това ще има изнесени приемни на Комисията във всички курорти, те ще бъдат на открито, като някои от тях най-вероятно ще бъдат разположени на самия плаж, каза още Маргаритов.
Той призова потребителите да са по-бдителни, когато резервират своите почивки и да се уверяват в автентичността на туроператорите - дали са вписани в регистъра към Министерството на туризма и дали са си платили съответните застраховки. В момента КЗП разглежда обите условия на над 50 туроператора у нас.
Това е първата пресконференция на КЗП в новия й състав, който бе назначен преди около месец. В него влизат още членовете Константин Райков и Константин Арабаджиев. Те посочиха, че за периода откакто са на този пост са получили 1000 сигнала, които отговарят на средногодишният брой от над 15 хил. подадени сигнала от граждани.
След въпрос на Money.bg стана ясно, че секторът, към който най-често са отправени жалбите, са телекомуникациите. На следващо място е търговията на дребно, заяви шефът на КЗП. Маргаритов посочи, че често търговците, желаейки да привлекат клиенти в търговските си обекти, пускат подмамващи съобщения за промоции, които понякога се оказват измама.
Третият сектор с най-много жалби е финансовият, заяви членът на КЗП Константин Арабаджиев. Това са най-често сигнали от клиенти на фирми за бързи кредити, но има и такива за банки. Членът на КЗП посочи, че са изискани и общите условия на банковите институции, за да бъде направен преглед за неравноправни клаузи.