Не е необходимо да дойде директива от Брюксел, за да направим сметките си за парно разбираеми. Това каза еврокомисарят по защита на потребителите Меглена Кунева, предаде агенция "Фокус".

Когато измервахме доверието на потребителя в националните институции, най-ниските стойности бяха в България. Има пряка зависимост между това как се решават проблемите на потребителите и доверието в институциите, посочи тя.

Кунева каза, че тя и комисарят по енергетика Пиебалгс са готови да съдействат, но промяната трябва да бъде осъществена у нас.

Кунева посочи, че може би потребителят не сменя услугата от една банка в друга например, защото харесва банката си, но друга възможна причина е, че не разбира продукта, плаща големи такси, за да смени банката или бюрократичните пречки за това са много големи.

87 % от европейците смятат, че пазарът на стоки ги задоволява, не е така обаче с услугите - все по-малко ги разбираме и все по-малко смятаме, че получаваме каквото ни е нужно, посочи Кунева.

По думите й - страната ни е на много ниско ниво и е необходимо активно отношение за това - да се направи силен мониторинг на пазара.
Не може комисията да прави такъв мониторинг, а на национално ниво той да отсъства. Липсата на конкуренция на пазара пък е най-големият враг на този пазар.