
През изминалата година се е увеличил обемът на даренията от компании. Те съставляват 65 процента от дарените средства през 2008 г.
След тях са частните фондации и гражданите.
Според Българския дарителски форум социалните мрежи в интернет се превръщат във водещи комуникационни канали за подкрепа на различни каузи и кампании. Увеличават се благотворителните кампании в публичното пространство и дарителството чрез sms-и.
Най-много средства под формата на пари, стоки и услуги са дарени за институциите за деца, социално слаби и хора в неравностойно положение. На второ място по обем са даренията за лечение на хора и закупуване на медицинска апаратура, а на трето място е подкрепата за каузи, свързани с образованието.
Увеличават се даренията, направени за обекти, свързани с културно-историческото наследство, в това число - за църкви и манастири.
Медиите имат силно изразена чувствителност по теми, свързани с благотворителността, особено когато са лично ангажирани с конкретни благотворителни кампании.
Според форума журналистите проявяват силна ангажираност и към теми, отнасящи се до измами и злоупотреби в тази сфера.
Областите, към които медиите проявяват най-изразен интерес при отразяването на информациите, са в сферата на социалните проблеми и здравеопазването.