Индустрията за обслужване на клиенти и кол центрове в Турция насочва вниманието си към износ на бизнес услуги, като стимулите и правителствената подкрепа могат да превърнат страната в глобален център. Това заяви пред в. "Хюриет" Бану Хъзлъ, президент на Асоциацията за управление на клиентски опит и технологии (MDYD) в южната ни съседка.
Според изявление на MDYD, секторът, който достигна стойност от 68,5 милиарда турски лири миналата година (1,5 млрд. евро), вече наема 11 000 работници, обслужващи страни като Германия, Великобритания, Франция и Холандия.
Бану Хъзлъ обяви, че MDYD работи с държавни институции, за да включи износа на изнесени бизнес услуги в програмите за подпомагане. "С правилните стимули Турция може да се превърне в основна дестинация за износ на услуги", каза тя.
В световен мащаб Румъния, Полша и България са лидери в износа на този тип услуги, но Хъзлъ вижда Турция като силен конкурент, отбелязва изданието. У нас аутсорсингът е индустрия за над 5 млрд. евро, като специално колцентровете са свиващ се сегмент. Все още обаче в тях работят над 9500 души, а общият оборот на близо 200 извършващи такава дейност фирми е около 154 млн. евро, става ясно от доклад на IBISWorld.
AI и автоматизациите ограничават т.нар Voice BPO - изнесените гласови бизнес услуги, но все още за тях са необходими хора, когато става дума за ескалации и решаване на по-сложни казуси.
"Имаме огромен потенциал, но трябва по-добре да се промотираме в чужбина", каза тя. Без действие, предупреди тя, северноафриканските страни, където се говори широко английски, немски и френски и разходите са ниски, биха могли да привлекат инвестиции.
"Нашата работна сила, включително много завърнали се от Германия, Холандия и Франция, ни дава предимство да обслужваме широк регион", отбеляза тя. Допълнителен плюс е часовата зона, която е близка до западноевропейската.