Продължаваме да твърдим, че земеделският министър Мирослав Найденов лобира за ГМО продуктите, заяви на пресконференция Борислав Сандов от Българска Асоциация Биопродукти. Той посочи, че земеделското министерство все още не е издало наредбата за продажбата на ГМО продукти в българските магазини. В нея трябваше да бъде записано, че ГМО продуктите се продават само на специално отделени щандове и на минимум 25% от опаковката да бъде обозначен вида им, каза Сандов. По думите му именно от липсата на тази наредба става ясно, че Найденов лобира за безпроблемното продаване на ГМО продукти в родните магазини.
По време на събитието бе представена: Национална кампания за популяризиране на български пчелни продукти "Мед на нашата трапеза". Кампанията се финансира от ЕС и България по Националната програма по пчеларство 2011 - 2013 г. Кампанията "Мед на нашата трапеза" представя родните пчелни продукти и предоставя информация за здравословна и незамърсена с химически съставки продукция. Тя анонсира пред обществото необходимостта от използването на български пчелни продукти и има за цел да привлече ангажираното участие на пчелари, преработватели, търговци на мед.
Националният браншови пчеларски съюз обяви, че от тази есен ще стартира обучение в колеж по екотуризъм и пчеларство в сградата на КНСБ, където се помещава и съюза. То ще бъде в рамките на три години, като се предвижда и задочна форма, а таксата няма да бъде по-висока от 500 евро на година. След една седмица се предвижда и да стартира детска академия по пчеларство, отново в сградата на КНСБ. От пчеларския съюз съобщиха и някои интересни факти за сектора, така например стана ясно, че средната възраст на пчеларите у нас е 70 години, а пчелите имат по пет очи и не спят.