Реконструкцията ще улесни международния трафик между България и Румъния през фериботния комплекс Никопол – Турно Мъгуреле, който се очаква скоро да бъде открит Над 12.5 млн. евро бяха инвестирани в реконструкцията и рехабилитацията на второкласен път II-34 Плевен – Никопол. Важният за региона проект стана възможен благодарение на усилията на българските данъкоплатци. Той беше включен в програма ФАР – Трансгранично сътрудничество на Европейския съюз по финансов меморандум от 2004 (4.6 млн. евро), но впоследствие попадна в групата на десетте пътни проекта, от които фанансирането по ФАР беше оттеглено. Независимо от бюджетно-административните усложнения пътят беше рехабилитиран. Възложител на обекта е Министерството на регионалното развитие и благоустройството чрез агенция "Пътна инфраструктура". Изпълнител на строително-монтажните работи е фирма Пи Ес Ай АД, част от групата на "Трейс груп холд" АД. Строителният надзор бе изпълнен от консорциум "Сафеж" – Франция, Ай Ер Ди – Италия, и "Пътконсулт 2000" – България. В реализацията на обекта бяха ангажирани над 110 висококвалифицирани строителни специалисти. Официалното откриване на трасето се състоя на 7 декември. Като част от международен път отсечката Плевен – Никопол е от изключително значение за движението на стоки и услуги през страната ни, така че икономиките и икономическия потенциал на зоните около този път да се развиват, изтъкна при откриването министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Областният управител на Плевенска област изрази увереност за скорошното пускане на ферибота Никопол – Турно Мъгуреле. Той подчерта, че с реализацията на път II-34 Плевен – Никопол Плевенска област вече има своя европейски път и фериботният коплекс ще продължи реализацията на трансграничното сътрудничество – по-бърз превоз на стоки и пътници. Рехабилитацията на 45-километровия участък стартира през април 2007 г. Проектът имаше за цел възстановяване на експлоатационните показатели на пътната настилка, реконструкция на трасето с цел подобряване елементите на пътя, в план и профил, както и подобряване на отводнителната система. В отделни участъци в района с. Муселиево – Никопол старото трасе не позволяваше движение в отделни участъци със скорост по-голяма от 50 км, имаше лоша видимост в хоризонталните криви и недопустими радиуси на вертикални криви. След извършените строителни работи път II-34 Плевен – Никопол ще може да поеме международния трафик между България и Румъния през фериботния комплекс Никопол – Турно Мъгуреле. В обхвата на извършените видове работи са възстановяване на асфалтова настилка и основен ремонт на пътната настилка в отделни участъци, възстановяване на всички пътни кръстовища, подобряване отводняването на пътя с изграждането на нови водостоци и уширяване на съществуващите. Изпълнени са облицовани и необлицовани окопи с обща дължина 24 000 м. В населените места с. Жернов и гр. Никопол са изградени колектори за дъждовни води. За подобряване на отводняването на участъците през с. Асеново и с. Дебово са изградени облицовани окопи зад бордюрите. Реконструкцията на съществуващото трасе в участъка – км 37+500 – км 43+600 при с. Жернов и Никопол в участъка при км 41+200 – км 43+600, където пътното тяло навлиза в коритата на реките Осъм и Дунав, бе изпълнена корекция с подпорни стени от габиони, каза инж. Петър Стефанов, ръководител на проекта. Той уточни, че в рамките на проекта са изградени и нови подпорни стени в участъка при км 40+600 – км 44+800 в защитената зона "Елия", предпазващи пътя от свличане на земни маси. Направена е рехабилитация на общо четири моста - уширения и усилване на пътната плоча, ремонт на тротоарната конзола, хидроизолация и монтаж на дилатационни фуги, парапети, предпазни огради, каза още ръководителят на проекта.