"Виваком" спряха за 3 дни стационарните телефони и националния номер на "Център Гарабитов" заради забавено плащане от 1 работен ден, каза на пресконференция днес управителката Соня Гарабитова. Това става в период на изключителен интерес към дейността на центъра, след телевизионни предавания и публикации в националната преса за успехите на Иван Гарабитов в здравословното отслабване на най-дебелите българи. Заради спрените телефони ние търпим загуби за над 50 000 лв. от нереализирани продажби на сиропа за изчистване на организма Мадал Бал и от записващи се за процедури, пресметна Соня Гарабитова. Тя каза, че ще се консултира с юристи дали може да заведе дело за пропуснати ползи. От телекома и обяснили, че националният номер работи, макар, че при избирането му, дава, че абонатът не може да бъде обслужен. Стационарните телефони са закрити, не спрени номерата, а направо закрити, заради неплащане на фактури от ноември и декември, казали още от Виваком. Соня Гарабитова предостави на журналистите банково преводно нареждане, от което е видно, че парите по фактура 0008866081 от дата 04.12.2009 г., касаеща проведените разговори през ноември, е преведена на 22.12.2009 г. по банковата сметка на Виваком. Закъснели сме с превода на парите и то само с 1 работен ден на фактурата, издадена на 05.01.2010 г. за сумата от 157.34 лв. с краен срок на плащане 29.01.2010 г., обясни управителката на "Център Гарабитов". Тя не проумява и защо във века на комуникациите никой от Виваком не я е предупредил поне по телефона за предстоящото изключване. А и практика на повечето телефонни оператори, в това число и на Виваком, е при некоректност от страна на клиента да го предупредят като ограничат за месец изходящите му повиквания, в смисъл, че той не може да избира, а може да бъде само избиран. Но това също не е направено. Соня Гарабитова предполага, че Виваком може да имат претенции за по-дългосрочно забавено плащане по фактура от 04.06.2009 г., което обаче не е по нейна вина. Пуснах десетки имейли с молба да ми изпратят оригиналната фактура, защото всеки месец, по получените сметки виждах, че имам стари задължения, но не мога да ги изчистя, защото, за да платя трябва да имам въз основа на кой документ извършвам преводното нареждане, това всеки го знае. Фактурата я получих чак на 07.01.2010 г., уточни Гарабитова и показа документите за доставената пратка с обратна разписка от Виваком. Телефоните ползвани от "Център Гарабитов" не са били плащани в продължение на три месеца преди да бъдат спрени поради просрочени задължения, обясниха от пресцентъра на Виваком. Пълната сума, която фирмата дължи на телекома е била платена на 2 февруари и телефоните са пуснати по съответния ред. Според общите условия на договора между VIVACOM и абонатите, компанията има право да изключва постовете на неизправните абонати след изтичане на календарния месец, в който трябва да се извърши плащането за ползваните услуги. Ако абонатът не заплати задълженията до края на следващия календарен месец, телефонният пост може да бъде закрит, а след заплащането на сметките открит отново, допълниха още от пресцентъра. Но така и не дадоха конкретен отговор защо не са предупредили "Център Гарабитов" за предстоящото закриване на телефоните, особено в период на икономическа криза, когато непрекъснато се коментира фирмената задлъжнялост, а и прекъсната комуникация може да донесе огромни загуби. Катя Стайкова, журналист