Western Union препоръчва на потребителите да бъдат много внимателни, в случай че получат съобщение по електронната поща, които ги уведомяват, че печелят награди в лотарии или конкурси в интернет.

„Уважаема Анна! Вие сте един от 50 000 победители, избрани от компютър сред общо 12,1 млн. души, които са кандидатствали за зелена карта за САЩ в лотарията Diversity Visa". Това е реален  пример за електронно съобщение, изпратено от измамници, с цел привличане на потенциални жертви, предупреждават от компанията за парични преводи.

След като жертвата е известена, че е спечелила в лотарията Diversity Visa, измамникът я моли да изпрати значителна сума пари (между 400 и 800 щатски долара) до предполагаем служител на американското посолство в Лондон, за да получи своята зелена карта.

Всичко изглежда законно. Човекът, който е изпратил писмото, твърди, че е представител на посолството. Той изглежда почтен и честен човек, има отговори на всички въпроси на потенциалната жертва и иска да изпрати формулярите за издаване на зелена карта, колкото се може по-скоро. Има само един проблем. За да изпрати формулярите, "победителят" трябва първо да плати таксите.

Измамникът дава точни инструкции за това как да се преведе таксата чрез услуги за трансфер на пари. Това е бърз и удобен вариант, така че и формулярите ще бъде изпратени по-скоро. Жертвата изпраща парите, но за съжаление, обещаната форма на заявление за издаване на зелена карта никога не стига до нея. Спечелилият зелена карта всъщност е жертва на измама.

"Измамите спрямо потребителите са въпрос, на който Western Union обръща сериозно внимание. Ние уважаваме нашите клиенти и знаем, че те работят усилено за своите пари. Ето защо, ние се стремим да запознаем хората с различни видове измами. По-добре информираният потребител е по-предпазлив и по-добре подготвен да се предпази от евентуални измами. " споделя Даниела Будуреа, Регионален директор на Western Union за Румъния и България.

За да не станете жертва на схема за измами на „лотария за зелени карти", ето няколко съвета, които ще ви помогнат:

- Услугите за трансфер на пари на Western Union са бърз, надежден и удобен начин за изпращане на пари на хора, които познавате и на които имате доверие. Не препоръчваме да изпращате пари на хора, които на познавате лично или чиято самоличност не може да бъде проверена.

- Легалните организации не изискват превод на пари преди предоставяне на лотарийни печалби или други награди.

- Ако имате съмнения относно отправено към вас изискване, споделете с членовете на вашето семейство, с адвокат или дори с местната полиция, преди да вземете решение да изпратите пари за награда от лотарията.

- Не забравяйте, че е много малко вероятно да спечелите в конкурс, в който не сте се регистрирали.

- Не забравяйте, че ако нещо е прекалено хубаво, за да е истина, то вероятно не е.

Western Union осигурява доверен и надежден начин на хората да изпращат пари на своите семейства и приятели. Въпреки това е важно да се запомни, че паричният превод може да бъде изплатен на получателя в рамките на минути и след това сумата не може да бъде възстановена от Western Union на изпращача, дори ако прехвърлянето е в резултат на измама.

Кампания "Защити се от измами!" е само част от усилията на  Western Union за повишаване на информираността на потребителите. Тя представя различни видове измами и насоки, които могат да помогнат на потребителите да се предпазят по-добре. Шест от сценариите, които са най-често използваните от измамниците, са илюстрирани от известният румънски карикатурист Йон Барбу и показват на потребителите модели, на които те трябва да обръщат внимание, за да не станат жертви на измамници.

Western Union е световен лидер в сферата на паричните преводи. Заедно с Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil и Western Union Business Solutions, компанията осигурява на клиентите си бързи, надеждни и удобни начини за изпращане и получаване на пари по целия свят, както и за плащане на сметки. Услугите на Western Union, Vigo и Orlandi Valuta се предлагат чрез комбинирана мрежа от близо 510 000 представителства в 200 страни и територии. През 2011 г. компанията е извършила 226 милиона транзакции от потребител-към-потребител в цял свят, като е придвижила $81 милиарда между клиенти и е извършила 425 милиона бизнес транзакции.