Регистрациите на нови автомобили в България се сринаха през февруари. По данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), през втория месец на годината те са намалели с 29,2 процента спрямо същия месец на миналата година до 1 988. През януари те останаха без промяна (+0,1%). За първите два месеца на 2020 г. спадът е 16,2 процента до 4 318.

Това е и най-големият спад сред пазарите, които ACEA следи. На втора позиция в негативната класация е съседна Румъния, където доставките намаляват с 26,8 процента.

На европейско равнище регистрациите намаляват със 7,4% през февруари до 957 052. В такъв размер е и спадът за първите два месеца. "Спадът е резултат от комбинация от фактори, включително промяна на данъчното облагане в редица страни членки на Европейския съюз (което повиши продажбите през декември 2019 г.), отслабваща световна икономика и потребителска несигурност. Германия записва най-голям спад (сред основните пазари - бел. ред.) - минус 10,8%, следвана от Италия (-8,8%), Испания (-6%) и Франция (-2,7%)", казват от асоциацията.

Това е най-лошият старт на годината за европейския пазар на автомобили от 2013 г. насам. Очаква се ситуацията само да се влошава през следващите месеци, след като редица страни въведоха строги мерки на карантира заради коронавируса, а производителите започнаха един по един да затварят заводите си.

Сред най-големите губещи сред производителите през първите два месеца са Mazda (-30% регистрации) и Renault Group (-15%).

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Три от най-големите автомобилни производители затварят общо 35 завода заради епидемията