През периода януари-септември 2020 г. руснаците купуват най-често употребявани автомобили на японски марки, показват данните на аналитичната агенция Автостат.
Според агенцията, за 9-те месеца на тази година руснаците са закупили 1 111 000 използвани японски коли, което е 29% от общия вторичен пазар.
Сред тях предпочитаните японски марки са Toyota и Nissan. Руснаците оценяват високо японските автомобили за голяма надеждност, а и те могат да бъдат закупени на вторичния пазар относително изгодно.
Експертите на агенцията отбелязват, че през отчетния период руските и германските автомобили също са били доста търсени на вторичния пазар.
От автомобилите родно производство през януари - септември са били продадени 983 хиляди единици, което според анализатори съответства на всеки четвърти препродан автомобил. "Естествено, лъвският дял тук е зает от Ладите, които са водещи в рейтинга на марките за целия пазар", съобщава агенцията.
Третото място по продажби на употребявани автомобили е заето от германски марки, от които за 9 месеца на 2020 г. са реализирали 510 хиляди машини.
Топ 5се допълва от набиращите популярност в страната включва корейските коли (502 хиляди бройки) и американските автомобили с реализирани 330 хиляди единици с превес на модела Ford Focus.
Освен това през първите 9 месеца на тази година жителите на Руската федерация са купили употребявани автомобили на френски марки (209 хиляди единици), на чешки (82 хиляди единици), китайски (59 хиляди единици), британски (27 хиляди единици), шведски (24 хиляди единици) и някои други страни.
Общият обем на вторичния автомобилен пазар в Русия за посочения период възлиза на 3 милиона 862 хиляди машини, отбелязват от Автостат.