Porsche преживява труден период. Доскоро смятана за една от най-печелившите автомобилни компании в света в процентно отношение, германската марка за спортни и луксозни автомобили сега се сблъсква с намаляващи продажби, високи мита и силна конкуренция в сектора на електрическите превозни средства в Китай.
Компанията дори отлага пускането на нова вълна електрически продукти, включително електрическите заместители на 718 Boxster и Cayman, както и отдавна очаквания SUV с три реда седалки.
Какво се обърка? Според Automotive News, прекалено агресивната и негъвкава стратегия за електрификация на компанията е основната причина. Изданието цитира Фабио Хьолшер, анализатор от Warburg Research, който твърди, че целта на Porsche да стане 80% електрическа в световен мащаб до 2030 г. е в основата на проблемите.
"Тъй като пазарното налагане на електрическите автомобили изостава от графика, Porsche сега трябва да разработва допълнителни модели с двигатели с вътрешно горене, докато същевременно се справя със скъпите закъснения в развитието на електрическите автомобили, слабата ситуация в Китай и несигурността около износа за САЩ," коментира Хьолшер.
През февруари Porsche съкрати 1900 работни места в областта на научните изследвания и производството в германските си съоръжения, цитирайки "забавено развитие на електромобилността". Сега целите им за приходи от продажби за 2025 г. са намалени с около 2 милиарда евро, а допълнителни 8000 работни места са застрашени - поне според германското издание Automobilwoche.
Хьолшер твърди, че ако Porsche беше възприела "по-гъвкав производствен подход" с повече плъгин хибриди и споделени платформи, подобно на BMW, компанията щеше да може да се адаптира по-бързо към променящите се тенденции в търсенето.

Автомобилен концерн планира да съкрати 1900 работни места
Компанията отчита силен спад на продажбите
Китайският пазар представлява друго сериозно предизвикателство. Продажбите на Porsche там през първото тримесечие са спаднали с 42% в сравнение със същия период миналата година, а CEO-то на марката дори споменава възможност за пълно напускане на пазара.
Същевременно, китайските топ електромобили се развиват бързо, с модели като Xiaomi SU7 Ultra и Yangwang U9, предлагащи впечатляваща мощност и модерни технологии на относително достъпни цени.
Porsche реорганизира ръководния си екип, назначавайки Михаел Щайнер, бивш шеф на развойната дейност на VW Group, за заместник-председател на изпълнителния съвет. В края на февруари компанията смени и шефовете на финансите и продажбите. Тепърва ще видим дали с новите шефове начело, германският производител ще се върне в правия път.
насо
на 16.05.2025 в 08:15:01 #1Нищо чудно, поръчка трае 1,5 години. В днешно време трябва да са по гъвкави.