Porsche преживява труден период. Доскоро смятана за една от най-печелившите автомобилни компании в света в процентно отношение, германската марка за спортни и луксозни автомобили сега се сблъсква с намаляващи продажби, високи мита и силна конкуренция в сектора на електрическите превозни средства в Китай.

Компанията дори отлага пускането на нова вълна електрически продукти, включително електрическите заместители на 718 Boxster и Cayman, както и отдавна очаквания SUV с три реда седалки.

Какво се обърка? Според Automotive News, прекалено агресивната и негъвкава стратегия за електрификация на компанията е основната причина. Изданието цитира Фабио Хьолшер, анализатор от Warburg Research, който твърди, че целта на Porsche да стане 80% електрическа в световен мащаб до 2030 г. е в основата на проблемите.

Porsche иска да се откаже от електромобилите в Китай

Автомобилен гигант мисли да се откаже от електромобилите на най-големия световен пазар

Компанията просто няма друг избор

"Тъй като пазарното налагане на електрическите автомобили изостава от графика, Porsche сега трябва да разработва допълнителни модели с двигатели с вътрешно горене, докато същевременно се справя със скъпите закъснения в развитието на електрическите автомобили, слабата ситуация в Китай и несигурността около износа за САЩ," коментира Хьолшер.

През февруари Porsche съкрати 1900 работни места в областта на научните изследвания и производството в германските си съоръжения, цитирайки "забавено развитие на електромобилността". Сега целите им за приходи от продажби за 2025 г. са намалени с около 2 милиарда евро, а допълнителни 8000 работни места са застрашени - поне според германското издание Automobilwoche.

Хьолшер твърди, че ако Porsche беше възприела "по-гъвкав производствен подход" с повече плъгин хибриди и споделени платформи, подобно на BMW, компанията щеше да може да се адаптира по-бързо към променящите се тенденции в търсенето.

Porsche планира да съкрати още 1900 работни места

Автомобилен концерн планира да съкрати 1900 работни места

Компанията отчита силен спад на продажбите

Китайският пазар представлява друго сериозно предизвикателство. Продажбите на Porsche там през първото тримесечие са спаднали с 42% в сравнение със същия период миналата година, а CEO-то на марката дори споменава възможност за пълно напускане на пазара.

Същевременно, китайските топ електромобили се развиват бързо, с модели като Xiaomi SU7 Ultra и Yangwang U9, предлагащи впечатляваща мощност и модерни технологии на относително достъпни цени.

Китайците "разлюбиха" Porsche

Китайците "разлюбиха" Porsche

Продажбите в страната спаднаха с една трета

Porsche реорганизира ръководния си екип, назначавайки Михаел Щайнер, бивш шеф на развойната дейност на VW Group, за заместник-председател на изпълнителния съвет. В края на февруари компанията смени и шефовете на финансите и продажбите. Тепърва ще видим дали с новите шефове начело, германският производител ще се върне в правия път.