Сериозен отлив на интереса към спортните си автомобили отчита германският производител Porsche в Китай. Общо доставените от компанията возила през първото полугодие са със 7 на сто по-малко в сравнение със същия период на миналата година, но основен фактор е 33-процентовия срив, отчетен на пазара в комунистическата страна, съобщават световните агенции.

За Porsche Китай е изключително важен пазар. За местните богаташи легендарната европейска марка дълги години се смяташе за символ на престиж и в резултат една от всеки 5 произведени коли отиваше именно в страната.

Първото хибридно Porsche 911 е на път - ето какво предлага и на каква цена

Първото хибридно Porsche 911 е на път - ето какво предлага и на каква цена

Мощността на суперавтомобила е увеличена до до 532 конски сили

Това, в същото време, изложи фирмата на сериозен риск заради напрежението между Китай и ЕС по темата с митата. Тяхната главна цел е да спрат вълната от евтини Made in China електромобили, които могат да унищожат масовите европейски модели.

Ускореното EV развитие на Китай обаче има и друг негативен ефект върху Porsche. Освен бюджетни, производителите в страната вадят и спортни модели от висок клас. Такава е например Xiaomi SU7, която не просто прилича на Porsche Taycan, но и в много аспекти успява да надгради над оригинала.

И тези коли ще поскъпнат: Брюксел вдига митата за китайски електромобили от днес

И тези коли ще поскъпнат: Брюксел вдига митата за китайски електромобили от днес

Европейската комисия взе окончателното си решение

Пекин прави всичко възможно да качи своето население на електромобили местно производство - евтини или скъпи, и това няма как да не създава допълнително напрежение за традиционните силни играчи в автомобилния сектор.

Иначе, Porsche имат проблеми и в Северна Америка - 6% по-малко доставени автомобили. Германският пазар е светъл лъч с 22% ръст и 20 811 от общо 155 945 нови коли.