Автомобилният гигант Porsche принципно обича да прави големи промени, когато обновява даден свой суперавтомобил, но дори по собствените си стандарти обновеното шаси на 911 с индекс 992 е нещо доста голямо. Като начало, 911 ще бъде хибридна кола, пише Motor 1.

Новият модел Carrera GTS, който излиза догодина, съчетава характерния за 911 шестцилиндров двигател, монтиран отзад, с електромотор и електрически турбокомпресор, като увеличава мощността до 532 конски сили и 609 Нм въртящ момент. Той ще се появи преди края на годината.

Carrera GTS използва нов 3,6-литров шестцилиндров двигател, а не стария 3,0-литров агрегат (който ще се използва и в други модели 911). Сам по себе си този двигател развива 478 к.с. и 420 Нм въртящ момент, което е с 5 к.с. повече в сравнение с предишния двигател на GTS.

Снимка 667232

Източник: Porsche

Хибридната система позволява на Porsche да се откаже от двойната турбокомпресорна уредба в полза на един електрически турбокомпресор. Това е като традиционен турбокомпресор за отработени газове, но с мотор с мощност 11 kW (14,7 к.с.) на вала между турбината и компресора. Този двигател може да завърти турбото много бързо за бърза реакция, минимизирайки в огромна степен турбозакъснението, но също така може да връща енергия в 400-волтовата батерия.

Втори Porsche център отваря врати в Румъния

Втори Porsche център отваря врати в Румъния

Новото съоръжение ще се състои от шоурум с площ приблизително 600 кв. м и оторизиран сервиз на марката

Между шестцилиндровия двигател и осемстепенната трансмисия с двоен съединител е вместен и тягов двигател с мощност 32,6 к.с. И двата се задвижват от много малка 1,9-киловатчасова батерия, която се намира под предния капак, където обикновено се намира 12-волтовата батерия в другите модели 911. На свой ред 12-волтовата батерия се премества в отделение зад задния рафт на багажника.

Снимка 667226

Източник: Porsche

Този задвижващ агрегат е проектиран така, че да повишава производителността в целия диапазон на оборотите, като същевременно почти през цялото време работи с идеалното съотношение въздух-гориво 14,7:1. За повече информация относно системата, наречена T-Hybrid, прочетете нашето задълбочено проучване тук.

Като цяло новата Carrera GTS тежи със 103 кг повече от предишния модел - част от това се дължи на допълнителното стандартно оборудване, включително кормилното управление на задните колела - но добавената мощност компенсира това с повече от необходимото. Това е първият модел на 911 Carrera, който успява да достигне скорост от 0 до 100 км/ч под 3 секунди, като магическото число се достига за 2,9 секунди.

За 2025 г. базовата Carrera и Carrera GTS са единствените фейслифт модели, които се предлагат, въпреки че ще последват още. Засега Porsche ще предлага базовата Carrera като купе или кабриолет със задвижване на задните колела, докато GTS ще се предлага като купе или кабриолет със задвижване на задните или всички колела, или като Targa със задвижване на всички колела. Моделите Turbo и Turbo S, както и GT3 RS ще продължат да се произвеждат и през 2025-а година.

Цените се увеличават, като базовата Carrera скача от $116 050 на $122 095, а GTS - от $152 550 на $166 895. От компанията твърдят, че си заслужава.

От Porsche поискаха запазване на звук при електромобилите. Отказаха им

От Porsche поискаха запазване на звук при електромобилите. Отказаха им

"Звук като от "Симфония №5" на Бетовен"...