Автомобилният гигант Porsche обмисля да се оттегли от продажбата на електрически автомобили в най-тголемия пазар на коли в света - Китай. Това ще хстане през следващите 2-3 години, а посочената причина е значителен спад в търсенето, предава Motor1. През първото тримесечие на 2025 г. продажбите на марката в страната са намалели с 42%, достигайки 9 471 автомобила, като за цялата 2024 г. спадът е 28% до 79 283 бройки.

Главният изпълнителен директор на компанията Оливър Блуме признава, че електрическите модели на Porsche не се продават добре в Китай, което поставя под въпрос бъдещето на марката като електрически бранд на този пазар.​

Porsche гледат към инвестиции извън Volkswagen

Porsche гледат към инвестиции извън Volkswagen

Германският автомобилен гигант донесе 20 млрд. евро загуба на най-големия си акционер

Силна местна конкуренция

Основната причина за спада е силната конкуренция от страна на китайски производители като Xiaomi, които предлагат по-евтини и технологично напреднали електрически модели. Например, Xiaomi SU7 Ultra с мощност 1 548 к.с. струва около $73 000, докато базовият Porsche Taycan започва от $126 000.

Снимка 709627

Източник: Porsche

Освен това, от Porsche няма да намалят цените си, за да се конкурира с местните марки, защото искат да запазят своето премиум позициониране.​

Други западни производители като Audi и Mercedes адаптират моделите си за китайския пазар, Porsche не е инвестирала в локализирани продукти. Компанията не планира да пуска специални модели за Китай. Именно тази липса на адаптация може да затрудни позиционирането на марката в най-големия автомобилен пазар в света, коментират автомобилни експерти.​

Porsche планира да съкрати още 1900 работни места

Автомобилен концерн планира да съкрати 1900 работни места

Компанията отчита силен спад на продажбите