Производителите на спортни автомобили трудно ще кажат не на двигателите с вътрешно горене, въпреки по-елементарните и по-динамични характеристики на тяговите електродвигатели за техните продукти. Наскоро от италианския автомобилен гигант Ferrari заявиха, че не искат да спират производството на бензинови двигатели, смятайки ги за важен елемент от наследството на марката, пише Reuters.
Ferrari възнамерява да произвежда двигатели с вътрешно горене поне до края на 2030-те години и няма да налага електрификация на автомобилите си на клиентите.
Източник: Sotheby's
Това обаче няма да попречи на марката да представи първия си електромобил още през 2025 година, а вече произвежда и хибридни версии на спортните си автомобили.
Конкурентната британска марка McLaren също се придържа към консервативен подход на електрификацията на спортните автомобили, като една от сериозните пречки по този път, според него, е високата маса на тяговите батерии, която ограничава динамичните възможности на електрическите автомобили.
На практика това ще бъде постигнато не само чрез активното разширяване на гамата от хибриди и пускането на електрически автомобили, но и чрез прехода към използването на синтетични горива за двигателите с вътрешно горене. Развитието на нови Ferrari-та с ДВГ няма да спре.
Източник: Wikipedia
Първоначално Европа и редица други региони трябваше да забранят продажбата на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 година, но през март европейското законодателство беше изменено, за да позволи продължаването на експлоатацията на автомобили с този тип мощност - при условие, че те са преобразувани за използване на синтетични горива.