Продажбите на големи седани се понижават години наред, като това не избегна и моделът Ford Taurus. През миналата година той беше на пето място в САЩ с реализирани 41 236 броя (спад 6%), изпреварвайки седаните Toyota Avalon (32 583, -32%) и Buick LaCrosse (20 161, -20%).
Търсенето на подобни модели спада не само в Северна Америка, но още в Южна Америка, Африка, Близкия Изток и в Азиатско-тихоокеанския регион. Явно ситуация е наистина сериозна след като ръководството на "Синия овал" смята през следващите години да спре производството и предлагането на всички модели седан, пише auto-press.net.
Пазарът в Северна Америка първи ще усети тази стъпка - през следващата година спират производството на модела Taurus, който известно време ще остане в наличност за Китай. Още по-интересно е че се спира производството и на полицейската модификация Police Interceptor Sedan.
През май следващата година ще бъде преустановено производството на модификацията седан на малката Fiesta, а след две години и на седана Fusion/Mondeo.
През миналата година Ford реализира в САЩ 2,46 милиона коли, което е пазарен дял от 14,29%. Най-популярен модел на марката си остава лидерът на пазара през последните десетилетия - пикапът F-серия с продадени 896 764 машини. Следват го кросоувърът Escape и губещият купувачи Fusion - с по 308 296 и 209 623 броя съответно.
От Ford споделят, че моделната им гама към 2020 година за Северна Америка ще е на 90% от кросоувъри, всъдеходи и пикапи. Това означава че ще бъде спряно и производството на компактния ван C-Max. Единствени леки модели ще останат купето Ford Mustang и Focus в псевдовсъдеходното изпълнение Active.
Засега от компанията не коментират какво ще се случи с представителния модел Lincoln, но по всяка вероятност седанът също ще "емигрира" и вече пет от седемте модела на луксозната марка ще се правят в Поднебесната империя.
Тези кардинални промени в стратегията на компанията ще донесат сериозни финансови икономии - очаква се през следващите три години те да достигнат цифрата от $29 милиарда. Така ще се осигури финансов ресурс за внедряването на нови и по-търсени на пазара автомобили.
Сред най-дългоочакваните нови модели е този на всъдехода Bronco. Автомобилът ще бъде само с пет врати и ще е развит на базата на пикапа Ford Ranger. По-всяка вероятност двигателят ще е турбо, 2,3 литра от серията EcoBoost и ще работи в комбинация с десетстепенен автоматик.
Планира се към 2021-а Ford Motor Company да стане най-големият производител на хибридни автомобили, а към 2022-а да пусне на пазара 16 електрически модела.