Продажбите на модела Toyota Prius, първият в света масов хибриден автомобил, падат вече няколко години. За първите 11 месеца на тази година те са се понижил с 23,2%, съобщава CNBC. 

Японският автомобилен концерн се надява, че с излизането на пазара на обновената Toyota Prius търсенето на модела ще се оживи, но дали това ще бъде достатъчно?

Представители на компанията признават, че се опитват да разберат какво да правят по нататък с модела. "До следващия автомобил Prius сме длъжни да помислим за това как да го отелим от останалата продуктова линия на Toyota", казва заместник главният инженер на компанията Коичи Канеко. 

Негативен натиск върху търсенето и продажбите оказа падането на цените на горивото в последно време. Освен това привлекателността на Prius се намали, доколкото Toyota предложила хибридни модификации на най--популярните си модели седана Corolla и кросоувъра RAV4. 

Toyota може спокойно да каже, че Prius направи това което бе нужно, компанията направи пробив и се укрепи на пазара на екологичните превозни средства, отбелязва Стефани Бринли, главен анализатор на автомобилния пазара в IHS Markit. А необходим ли им е още Prius? Може би има смисъл компанията да се откаже от него, добавя експертът.

Но в крайна сметка от Toyota не планират да направят това. Модел 2019 г. показва, че производителят търси начин да повиши привлекателеността на хибридния хечбек. И по специално е направил някои изменения в дизайна, отговаряйки на голямата критика на четвъртото поколение на модела от 2015 година. Но най-голямата промяна в модела от 2019 г. е електрическата система за задвижване на всички колела, което значително подобрява сцеплението на Prius по хлъзгави пътища.