2018 г. се оказа най-добрата за BMW Group в България от създаването на компанията през 2007 г. насам. През годината са продадени 1 254 автомобила от марките BMW и MINI, съобщават оттам.
Само от баварската марка са доставени 1 100 автомобила, което е ръст от 8,5 процента на годишна база. При MINI базата е по-ниска - 154 автомобила, но ръстът е още по-висок - 36 процента. BMW Motorrad отчита 106 доставени мотоциклета, което е понижение от 26,9 процента. През 2017 г. обаче бяха доставени 60 мотора на МВР.
Кой е най-продаваният модел BMW в България?
Анализът на продажбите показва, че за крайния успех на BMW Group България значение имат всички моделни серии. Но най-продаваният модел е BMW Серия 5 (141 доставки), следван от BMW X3 (138). На трето място, при това в година на смяна на моделните поколения, се нарежда BMW X5 с 134 автомобила предадени на крайни клиенти.
Доставките на напълно електрически модели BMW i3 възлизат на 60 автомобила, като този резултат съвпада и леко надвишава очакванията за представянето при въвеждането на марката на българския пазар, казват от BMW Group.
В духа на световните тенденции остава изключително висока популярността на BMW X моделите. Те имат малко под 50% пазарен дял в реализацията както на марката BMW - общо 464 автомобила. Разпределението по модели е сравнително балансирано, като във всеки сегмент по-функционалното Sports Activity Vehicle (SAV) предложение, леко изпреварва версията Sports Activity Coupe (SAC). (BMW X1 - 99/ BMW X2 - 55; BMW X3 - 138/ BMW X4 - 87 ; BMW X5 - 134/ BMW X6 - 85 ).
BMW M и BMW M Performance продължават позитивния тренд на пазарна реализация от последните години и постигат общи продажби от 134 автомобила или ръст от 35% спрямо предходната година.
При електрифицираните модели най-голям дял има BMW i3 - 84%, като от модификациите BMW i3 94/120 Ah са доставени общо 51 автомобила, а от по-спортната версия BMW i3s 94/120 Ah - още 9 .Общия брой на електрифицирани автомобили при добавяне на броят на продадени Plug-in хибриди модели възлиза на 72.
През 2019 г. BMW Group България си поставя за цел разширяването на делът на хибридите.
Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, макар и да е на значително по-ниско ниво от предходни години - 66%, задвижваните от двигател с вътрешно горене автомобили BMW и MINI са 28%, 5% е делът на електрическите автомобили и 1% на Plug-in хибридите.
При избора на компановка, делът на четирицилиндровите редови двигатели е 44%, а на трицилиндровите - 11%. Във високия клас 38% от клиентите избират шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели, 8% осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови.
89% от закупените модели са с xDrive система за задвижване на всички колела.
В световен мащаб
2018-а година е осмата поредна рекордна година за BMW Group. Търговският резултат постигнат от трите автомобилни марки BMW, МINI и Rolls-Royce, на германският премиум производител е 2 490 664 автомобила или ръст в продажбите от 1,1%.
Годишните продажби на марката BMW за трета поредна година надхвърлят 2 млн. автомобила и възлизат на 2 125 026, което представлява ръст от 1.8 % спрямо 2017 г. Основен фактор на растеж е разширяването и обновяването на моделите от семейството BMW X, както и отличното представяне на BMW Серия 5. Реализацията на Sports Activity Vehicle (SAV) и Sports Activity Coupe SAC моделите достига 790 592 (+12.1% спрямо предх. год), като общият им дял от продажбите на марката достига 37.3% (33.8% през 2017 г.).
С пълна разполагаемост на варианти на задвижване на всички пазари BMW Серия 5 е другият основен двигател на растежа. Премиум бизнес лимузината постига с 12.8% по-висока реализация спрямо предходната година до общо 328 997 автомобила доставени в целия свят.
Автомобилите MINI доставени на клиенти в цял свят са общо 361 531, което е с 2.8 % по-малко в сравнение с предходната година. 2019 ще бъде особено вълнуваща за марката заради предстоящото, в края на годината, въвеждане на пазара на първото серийно електрическо MINI.
През 2018 Rolls-Royce постига най-висок търговски резутат в 115 годишната история на марката - 4 107 автомобила и отбелязва ръст от 22,2% спрямо предходната година. Основен пазар за марката остават Северна и Южна Америка, но всички основни пазара бележат позитивен ръст. Основен фактор за растежа е въведения през годината Phantom, а Ghost е моделът с най-голям пазарен дял.
През 2018 г. компанията отчита 142 617 доставки на електрифицирани автомобили, или ръст от 38,4%.
PHEV бизнес лимузината 530e е най-продаваният електрифициран модел на Групата избран от 40 260 клиенти в целия свят, с което постига 12.2% дял от общата реализация на BMW Серия 5 Седан. Наред с това доставките на MINI Countryman Cooper S E ALL4 възлизат на 13 219 или 13.3% от реализацията на MINI Countryman. За пети пореден път BMW i3 подобрява пазарното си представяне. Въвеждането на нова по-мощната батерия допринася за нарастването на реализацията с 10.6% през 2018 г. до 34 829 автомобила в световен мащаб.
Пазарното представяне на BMW M GmbH също е рекордно - над 100 000 (102 780 / +27.2%) автомобила са доставени в целия свят. С това поставената амбициозна цел е постигната две години по-рано от очакваното. Сред най-популярните модели се нареждат BMW X3 M40i (19 670), BMW M2 (13 731) и BMW M5 (7 823).