Германският автомобилен производител BMW обяви 27% спад на оперативната си печалба до 1,75 милиарда евро или 2 милиарда долара през третото тримесечие на годината.
С тези резултати компанията пропуна прогнозите на анализаторите заради по-високи разходи за иновации, съобщава Reuters. Експертите прогнозираха оперативна печалба от 1,794 милиарда евро.
От BMW посочват, че въпреки слабия ръст в доставките на луксозни модели оперативната възвръщаемост от продажбите им е намаляла до 4,4% от 8,6% за същия период на предходната година при целеви диапазон между 8 и 10 на сто.
Приходите на компанията са се свили основно заради по-високите цени на суровините, валутния ефект, както и заради новите мита между Китай и САЩ, заедно с ценовата война на Вашингтон с Брюксел.
През миналия месец от BMW предупредиха за спад на печалбата им преди облагане с данъци.