Продажбите на нови автомобили в САЩ през 2021 г. са достигнали 15 060 287 бройки, което е с 3,3% повече от предходната 2020 година. Експертите на портала Njcar класираха най-популярните автомобилни производители на пазара в Северна Америка през миналата година.
Toyota успя да сложи край на 90-годишното лидерство на General Motors. През 2021 г. японският автомобилен гигант увеличи продажбите в САЩ с 10,4%, докато GM регистрира спад в продажбите с 13,1%. В резултат на това Toyota стана най-продаваната автомобилна марка с резултат от над 2 милиона бройки.
Второ място зае Ford с 1,8 милиона бройки (спад с 6,5%). И едва третият ред в рейтинга беше зает от марката Chevrolet на General Motors - 1,4 милиона продадени леки коли.
Четвъртата позиция е заета от концерна Honda, чиито дилъри успяха да доставят 1,3 милиона нови коли на купувачите миналата година (увеличение от 8,2%).
Челната петица затваря друг представител на японската автомобилна индустрия, Nissan, с резултат от 919 хиляди бройки и ръст от 12% спрямо 2020 г.
Шестото място зае марката Jeep, която продаде 778 000 автомобила (-2,1%).
Следват корейските марки Hyundai и Kia с резултати съответно от 738 000 и 731 000 бройки (около 20% ръст на продажбите).
Dodge е на деветия ред в рейтинга, като е продал 647 хиляди автомобила (+3,6%), а Subaru е на десета позиция, като японската марка е продала 583 хиляди автомобила през 2021 г. (-4,6%).
Интересно е, че сред 10-те най-продаваните автомобилни марки в САЩ няма нито една на европейски производител.