SUV сегментът става все по-важен за автомобилните производители през последните години. Статистическите данни сочат, че към първото полугодие на 2018 г. продажбите на автомобили в този сегмент отговарят за 34,4 процента от общите. И растат с 13 процента на годишна база.
Макар да нямаме точни данни за тежестта им във финансовите отчети, знаем, че маржът на печалбата при тях е по-висок. И това е особено важно днес, когато компаниите се изправят пред редица трудности: забавяне на продажбите в Китай - най-големият автомобилен пазар в света, по-слабо темпо на растеж в Европа и нужните огромни инвестиции в прехода към електромобили и автономно шофиране.
Затова особено интересен е детронираният през последните две години "крал" в SUV сегмента - Honda CR-V - който бе обновен и петата генерация вече стъпи и на българския пазар. Моделът е изключително популярен сред потребителите и дълго време бе номер едно в сегмента.
По данни на Focus2Move той губи първата позиция през първото полугодие на 2018 г. от Toyota RAV4 (408 хил. продажби) и Volkswagen Tiguan (405 хил.), като записва 338 хил. продадени бройки. Подобна е ситуацията и през 2017 г., но в предходните години обаче CR-V бе неоспорим лидер, което е ясно изразено и в данните на JATO Dynamics, които го обявяват за най-продавания SUV от януари 2013 до декември 2017 г.
И сега големият въпрос е ще може ли Honda да излезе отново пред всички в сегмента с петата генерация на CR-V?
Източник: Тони Тончев/Honda
След като получихме възможността да тестваме новото поколение, можем да кажем, че то има всички данни да се превърне още веднъж в любимец на потребителите. Новото CR-V идва с нов, по-агресивен и стилен дизайн, повишен пътен просвет, повече място в кабинета, множество нови технологии за сигурност, повече комфорт и обезшуменост и висококачествени материали в купето - и за първи път със седем места.
Потегляме от София към Белград, с някои отклонения - маршрут, който дава възможност за тест в града, по второстепенни пътища и по магистрала.
Външен вид и размери
Още преди да се качим в автомобила, отбелязваме, че той е пораснал спрямо предходния модел с 30 мм в дължина, 35 мм в широчина и с 32 мм при междуосието. Дизайнът несъмнено "крещи" Honda. Външният вид е по-агресивен и "мускулест", но ненатрапчив.
Отпред отбелязваме тънката радиаторна решетка и LED светлините, стандартни за всички нива на оборудване. Самите жалузи пред радиатора пък могат да се затварят, когато двигателят няма нужда от охлаждане, което увеличава аеродинамичността.
Източник: Тони Тончев/Honda
Отстрани автомобилът, въпреки размерите си, изглежда атлетичен, а впечатлението се затвърждава и от двата ауспуха в задната му част. Моделът се предлага с джанти с размер 17, 18 и 19 инча, а в топ оборудването идва и с панорамен стъклен покрив.
Двигатели
Разочаровани от двигателите със сигурност ще има. Honda няма да предлага CR-V с дизелов мотор у нас. Моделът е задвижван от 1,5-литров турбобензинов двигател с мощност 173 и 193 к.с., в зависимост от типа скоростна кутия. Агрегатът дебютира при десетото поколение на Civic, но е специално адаптиран за SUV модела.
През 2019 г. се очаква и хибриден модел.
Ако не държите твърдо на автоматична скоростна кутия, препоръчваме ви да изберете 6-степенната механична, която ще ви осигури - въпреки че оборудвана с агрегата с 20 к.с. по-малко - по-добре ускорение, по-малък разход на гориво (с литър по-малко в града за двете версии с AWD) и повече удоволствие.
Източник: Тони Тончев/Honda
Вътре
Отвътре новото CR-V впечатлява още при отварянето на вратата с две неща: просторна кабина и висококачествени материали. Мястото за шофьора и пасажера до него са предостатъчни, благодарение и на повдигнатото ниво на таблото. Пътниците отзад пък ще се радват на удълженото с още 50 мм място за краката, което прави дългите пътувания далеч по-комфортни. Багажникът също е станал по-голям, а новост е и опционалният трети ред седалки, с който броят на местата става 7.
Вътре в купето материалите са качествени, а сглобката - прецизна. В помощ на шофьора, освен 7-инчовия информационен интерфейс зад волана, вече има и централен сензорен дисплей с лесно за управление меню, както и възможност за Android Auto и Apple CarPlay. Подредбата на бутоните не изненадва и всичко е лесно за намиране и достигане.
Видимостта от също шофьорската позиция е без забележка, като затова помагат и по-тънките с 10 мм предни колони, казват от Honda.
Източник: Тони Тончев/Honda
Още при потегляне и първо излизане на по-широк участък забелязваме, че автомобилът е доста добре шумоизолиран. Затова се грижат редица нововъведения, включително подобряване на аеродинамичността, оптимизирано задно окачване и система за активно подтискане на шума чрез озвучителната система.
В купето има достатъчно място за поставяне на мобилен телефон и други предмети, както и няколко гнезда за зареждане.
Източник: Тони Тончев/Honda
Шофиране
Шофирането на новия CR-V е изключително лесно и приятно, макар и не много вълнуващо, и в града, и извън него. Ако все пак искате да си вдигнете адреналина, автомобилът предлага отлична стабилност при завои, дори и с по-висока скорост, особено при моделите, оборудвани с 4х4 задвижване. При нужда, автомобилът разпределя различен въртящ момент към всяко едно колело, така че да държи стабилен. Колко точно в различна ситуация може да видите на дисплея чрез специалното меню. Спирачките пък автоматично се активират, за да забавят вътрешните колела, което осигурява по-бързо и лесно завиване.
Добрата обезшуменост и задоволително пъргавият мотор осигуряват и приятно пътуване по магистрала.
В града, макар моделът да е голям, не срещаме трудности с маневриране и паркиране. CR-V е оборудван с парктроник и камера за задно виждане, които правят маневрирването на тесни места доста по-лесно. Големите странични огледала и по-високата позиция осигуряват добра видимост при движение.
Източник: Тони Тончев/Honda
Сигурност
На разположение са и редица системи за сигурност. CR-V подава информаця за мъртвата зона на видимостта, а друга система следи страничния трафик.
Широкоъгълната камера за обратно виждане, която вече споменахме, има три опции: стандартен 130-градусов обзор, по-широк 180-градусов и изглед от "птичи поглед".
Що се отнася до сигурността обаче, това далеч не е всичко. Всички пакети са включени във всички нива на оборудване.
В градски условия подпомага и система за автоматично спиране при опасност. При напускането на пътната лента без мигач, системата за предупреждение сигнализира, а друга система предотвратява напускането на пътното платно чрез камера, монтирана в предното стъкло.Адаптивният круз контрол и асистентът за спазване на лентата на движение, които работиха отлично по време на теста, също са налични и правят шофирането по магистрала далеч по-малко натоварващо.
Системата за разпознаването на пътни знаци може да визуализира до два знака върху дисплея едновременно, като ви припомня ограничението на скоростта и забрана за изпреварване, например.
Комбинацията от тези системи пък се включва като интелигентен ограничител на скоростта - не позволява шофирането със скорост над разрешената, дори и при натиснат педал на газта. При нужда, в аварийни ситуация, тя се изключва сама при натискане на педала на газта до долу.
Източник: Тони Тончев/Honda
Цените
Новата Honda CR-V започва от 56 490 лева, като цената не се различава особено от конкурентните в класа. За модел със задвижване на четирите колела ще трябва да доплатите до 65 990 лв., като тук вече имаме и информационната система Honda Connect и навигация. 7-местният модел с ръчна скоростна кутия и AWD е 69 290 лв.
Най-евтиният модел с автоматична скоростна кутия започва от 70 990 лв. и в крайна сметка цените стигат до над 80 хил. лв.
Крайната оценка за обновения модел е позитивна. Дали Honda ще успее да си върне първото място в сегмента, предстои да видим, но предпоставките са налице. И ако търсите модел от класа, със сигурност трябва да проверите и новото CR-V.
ivan-vasilev-nq5jnzzZ
на 31.10.2018 в 11:52:18 #1НЕ! Поредната тъпня на нафта... За тия пари ще си купя Тесла