Динамичен пазар с много отдадени фенове - това вижда в България Джордж Уилс от "Витоша Спортс Карс". Той е генерален мениджър на компанията, която е официален вносител на Porsche у нас, а и собствената му кариера е белязана от легендарната марка.
Уилс идва в България, след като е развивал германския бранд на разрастващи се пазари като тези в Близкия Изток и Латинска Америка. Какви са приликите със ситуацията у нас и как ще се развива както продуктовата гама на Porsche, така и присъствието ѝ у нас - вижте какво каза той пред Money.bg:
- Г-н Уилс, как изглежда българският автомобилен пазар за чуждестранен мениджър, който сега стъпва у нас?
От скоро заемам позицията генерален мениджър на "Витоша Спортс Карс", но още преди това имах възможност да работя за компанията като консултант. Затова и пазарът в България не ми е чужд - запознат съм с неговите особености и динамика. Още с пристигането ми в България ми направи впечатление значителният брой премиум марки автомобили по улиците.
В ежедневната си работа в компанията подхождаме аналитично и детайлно към всяка информация, свързана с автомобилния пазар - както в сегмента на новите автомобили, така и при употребяваните. Докато за новите автомобили можем да разчитаме на официални статистики и данни, за пазара на употребявани автомобили липсва цялостна и прозрачна картина. Това представлява предизвикателство за нас, което изисква допълнителни усилия и адаптивност.
След пандемията автомобилният пазар в България се възстановява с бързи темпове. Вярваме, че тази положителна тенденция ще продължи, и сме амбицирани да допринесем за това със своя опит, познания, стремеж към съвършенство и персонален подход към
- Имате опит в Латинска Америка. Кои са най-големите прилики между тамошния пазар и този в България?
Това е интересен въпрос, тъй като регионът на Porsche Латинска Америка е изключително разнообразен - той се състои от много държави с различни валути, езици, правителства, данъчни и правни системи и изисквания за хомологация - списъкът е буквално безкраен. Това, което свързва България и региона на Латинска Америка, е страстта и ентусиазмът към марката Porsche и нейните продукти. Това ясно се вижда не само при нашите клиенти, но и в голямата активност на Porsche клубове в България и в целия регион на Латинска Америка.
- Кои са най-популярните модели на Porsche у нас?
Не бих искал да изтъквам само един модел от гамата като най-популярен, защото всички те са звезди и всеки от тях е безспорен фаворит в своята категория.
През изминалата година Porsche изцяло обнови моделната си гама. Представихме новите поколения на Panamera и Macan, както и изцяло обновените 911 и Taycan. Клиентите и феновете на марката в България разпознават и високо ценят качествата на всички тези модели.
Новият Macan направи изключително силен пазарен дебют през миналата година и беше приет с голям ентусиазъм. Същевременно, хибридните варианти на Panamera и Cayenne предлагат възможността за изцяло електрическо шофиране в градски условия, което ги прави отличен избор за ежедневна употреба, съчетавайки несравним комфорт и спортно излъчване.

Източник: Витоша Спортс Карс
- Миналата година отвори врати Destination Porsche в София. Каква е обратната връзка от клиентите? Има ли българският пазар потенциал за още една такава локация?
Porsche Center Sofia е най-големият Porsche Center в Централна и Източна Европа, изграден само за година и половина. Дестинацията вече е добре позната от клиентите и феновете на марката и отзивите са изключително положителни. Тук те могат да се насладят на вълнуваща дигитална среда и първокласно клиентско изживяване, което преминава през различни тематични модули.

Източник: Витоша Спортс Карс
В момента в центъра сме представили и ексклузивна експозиция от над 60 Porsche автомобила от различни епохи, всеки от които разказва уникална история за спортния дух и иновациите, които определят марката.
Този месец в Пловдив официално открихме втори Porsche Center в страната, част от стратегията на компанията за развитие на дилърската мрежа. Стремежът на екипа е да превърне нашите Porsche центрове в места, които развиват и обединяват Porsche общността в България.

Източник: Витоша Спортс Карс
- София е едно от не толкова многото места в Европа, където се продават и обслужват Porsche Classic автомобили. Разкажете малко повече за тази част от дейността си.
Гордеем се с това, че Витоша Спортс Карс е оторизиран Porsche Classic партньор, едва 3-ия от 27 държави в Централна и Източна Европа, в който се обслужват класически Porsche автомобили. Нашите експерти с вълнение ще съдействат на всеки, който мечтае да види своя класически автомобил в движение. Това включва задълбочени консултации, индивидуално обслужване и преди всичко необходимата експертиза. Ние сме също толкова запленени от класическите автомобили Porsche, колкото и техните собственици.

Източник: Витоша Спортс Карс
Забележителен факт е, че около 70 % от произведените Porsche автомобили в света са в движение. Постижение, което само говори по себе си.
- Какво да очакваме от Porsche през оставащите месеци от 2025-а?
Моделната гама на Porsche предстои да бъде допълнена с още нови варианти, които се очакват с нетърпение от настоящите и бъдещите клиенти на марката.
Porsche Club Bulgaria, с който си партнираме много успешно, подготвя още вълнуващи събития през годината. При последната ни съвместна инициатива над 70 Porsche автомобила пътуваха заедно от София към Самоков и обратно - впечатляваща демонстрация на страст, единство и отдаденост към любимата марка.

Източник: Витоша Спортс Карс
Уcпopeднo c тoвa aĸтивнo paбoтим пo paзшиpявaнe нa дилъpcĸaтa мpeжa в други ĸлючoви peгиoни в страната, ĸoeтo щe ни пoзвoли дa нaпpaвим мapĸaтa oщe пo-дocтъпнa зa нашите клиенти.
Ние не спираме да се развиваме и постоянно се стремим да предоставим на клиентите си първокласно обслужване, което да гарантира едно изключително преживяване при всяка среща с Porsche.