Преди две години Карлос Гон обеща алиансът Renault-Nissan да се нареди в първата тройка на световните автомобилни производители през 2018 година. Това стана факт година по-рано, най-вече заради придобиването Mitsubishi през миналата година.

Днес Гон е твърдо убеден, че алиансът скоро ще задмине Volkswagen Group и Toyota, за да стане най-много продаващата автомобилна компания в света. 

"Ние сме в първата тройка по продажби през първите четири месеца и смятаме, че ще сме първи през средата на годината, въпреки че не това е нашият първи приоритет", сподели шефът на френско-японския алианс по време на срещата на акционерите преди няколко дни.

Резултатите наистина говорят в полза на неговите думи, коментира auto-press.net. Алиансът вече е много близо до първите две компании в сектора. Според данните на JATO Dynamics за първите четири месеца на т.г., VW Group е реализирал 3.32 милиона коли, Toyota 3.06 милиона, a Renault-Nissan 3.02 милиона.

Анализатори смятат, че Renault-Nissan може да изпревари VW Group и Toyota, заради силните позиции в сектора на SUV и електрическите автомобили, както и заради огромния си потенциал в Китай и другите развиващи се пазари. А и според тях, автомобилният алианс се развива в правилна посока и е добре управляван, защото където Renault е слаб, там Nissan е силен и обратно.

Успехът се дължи само на придобиването на Mitsubishi Motors, който е реализирал около 934 000 коли през 2016-а. Общо за алианса растежът до април е 8% в сравнение с миналата година, докато този на Toyota е 6%, а VW Group отбелязва спад от 1%.

В алианса Nissan е с + 7%, Renault с +10%, Mitsubishi с +5% и Dacia с +7%, според JATO. Премиум марката на Nissan - Infiniti е с растеж от 24%. 

Делът на SUV автомобилите е с най-бърз растеж, а алиансът държи и най-големият пазарен дял в сектора - 12%, също според данните на JATO. Nissan X Trail е световен лидер, а модели като Dacia Duster и Renault Kwid са с отлични позиции в развиващите се пазари на страни като Индия, Бразилия и Средния Изток. 

Продажбите на електромобилите в света остават малки, но Renault Zoe и Nissan Leaf са пазарни лидери в сегмента и ако изискванията за чистота на автомобилите продължат да се ожесточават, то алиансът определено и в тази област ще спечели.