Сривът в стойността на руската рубла повиши цени на някои от новите автомобили в страната с 15% тази година и вероятно ще продължи да го прави до края на следващата година, пише в-к Комерсант, цитирайки свое проучване.

За различните марки и модели разликата е между 3 и 15%, като внесените от чужбина и тези с най-голям дял на компонентите от други страни поскъпват най-много.

Дилърите посочват, че цените на Jeep, BMW, Audi, Volvo и Mercedes растат с над 10% от началото на годината. Но дори и тези на руски марки като Лада се покачват със 7%. Марката остава най-популярна сред новите автомобили в Русия - една от всеки пет покупки е на Лада.

Ролф, най-големият дилър в страната, казва, че поскъпването ще продължи, тъй като цените все още не са настигнали спада на рублата, а производителите се бавят, тъй като не искат да ги повишат твърде бързо. Това забавяне създава мини бум на продажбите, тъй като потребителите искат да изпреварят следващо поскъпване.

Руската рубла изгуби 25% от стойността си спрямо щатския долар от началото на годината и над 31% срещу еврото. По-ниските цени на петрола, резултат от пандемията, заедно с геополитическите рискове натежаха над руската валута.

Исторически икономистите гледат към пазара на нови автомобили като показател за широката икономика. През септември в Русия те растат с 3,4% спрямо същия месец на миналата година - въпреки забележимия спад на жизнения стандарт и безпрецедентната несигурност относно работните места и заплатите.

Русия загуби $7 млрд. от туристи заради пандемията. Но икономисти смятат, че е спечелила

Русия загуби $7 млрд. от туристи заради пандемията. Но икономисти смятат, че е спечелила

$30 млрд. са останали в страната, тъй като руснаците не успяха да почиват в чужбина