Бизнесът процъфтява в света на лукса на суперяхтите, като свръхбогатите искат все по-големи плаващи дворци, разказва BBC. Паола Трифиро знае едно-две неща за суперяхтите - тя и съпругът ѝ са притежавали повече от дузина през годините.

Италианската двойка, която е натрупала богатство в правото и продължава да управлява глобална адвокатска кантора, обича да плава по света в разгара на лукса. Трифиро описва своите големи лодки, които могат да бъдат дълги повече от 50 м (164 фута), като плаващи петзвездни хотели. Любопитното е, че тя обича да участва в процеса на проектиране.

Американска компания вече строи яхти в Бургас

Американска компания вече строи яхти в Бургас

Отново в морския град изграждат плаващ док за луксозни плавателни съдове

Един от критериите, на които тя настоява, е екипажът да има достатъчно кухненско пространство, за да може да приготвя гурме ястия за до 15 души. Трифиро продължава разсъжденията си така:

"Ако сте свикнали да се храните добре, не навсякъде по света има достатъчно добри ресторанти. Големият размер на плавателните съдове е успокояващ. Независимо дали плавам редом с гърбати китове или получавам поздрави от рибари на островите Фиджи, лодките ми ми позволяват да плавам... със сила и безопасност."

Снимка 683878

Но какво точно е суперяхта? Въпреки че няма официална глобална класификация, индустриалният уебсайт и списание Boat International я описват като "луксозна, частна яхта с дължина 24 метра или повече и професионален екипаж". Изданието пише, че глобалните продажби са се увеличили след Covid. Тъй като супербогатите внезапно не са могли да посещават луксозни хотели, тъй като всички те са били затворени по време на пандемията, мнозина са преминали към суперяхти.

Снимка 663277

Източник: Еdmiston Yachts

В резултат на това през 2022 г. по света са построени или поръчани 1024 нови суперяхти, което е скок с 25% спрямо 2021 г. и е рекорд за всички времена, според данните на Boat International. След това този брой се е увеличил до 1203 през 2023 г., което е още един нов рекорд.

"След пандемията хората са смятали своите суперяхти за безопасни острови както за себе си, така и за своите роднини", казва Барбара Америо, която е съсобственик на италианския семеен производител на суперяхти Amer.

Тя добавя, че милиардерите са ценели още повече личното си пространство и независимост.

"Те поискаха по-големи прозорци, повече пространство отвън и да могат по-лесно да докосват морската вода."

Въпреки че се очаква общият брой построени или поръчани суперяхти да намалее леко тази година до 1138, повечето от тях стават по-големи, показват и данните на Boat International. Досега тази година са произведени 61 лодки с дължина 76 м или повече, в сравнение с 55 през 2024 година.

А в групата от 46 до 60 м броят им се е увеличил от 159 до 175. Междувременно продажбите на най-малките суперяхти, между 24 и 27 м, са намалели от 321 до 286.

Независимо от размера на суперяхтите, които хората купуват, дизайнерите и корабните архитекти злагат на все повече обем в корпусите, давайки на собствениците много повече място на борда. В резултат на това днешните суперяхти все по-често разполагат с всичко - от хеликоптерни площадки до кина, фитнес зали, салони за красота и сауни.

Играчка за милиардери: Най-голямата и скъпа яхта на света (Видео)

Играчка за милиардери: Най-голямата и скъпа яхта на света (Видео)

Проектът за суперяхтата е с дължина 229 метра и цена $800 милиона