Toyota спира дейността си във всичките си 14 завода за сглобяване в Япония заради повреда в компютърната система. Това съобщи във вторник най-големият автомобилен производител в света.

Това означава, че автомобилният производител не е успял да поръча компоненти, съобщиха местни медии, цитирайки говорител на компанията.

Решението породи опасения, че спирането може да се дължи на кибератака, въпреки че говорител на компанията подчерта, че това е малко вероятно и че в момента тече разследване. 

Припомняме, че в края на февруари миналата година производствените линии на автомобилния производител спряха, след като един от неговите доставчици на части беше засегнат от кибератака. Кибератаката, насочена към Kojima Industries тогава засегна всичките 28 вътрешни производствени линии на Toyota в 14 фабрики, като повлия на производството на около 13 000 автомобила.

Спекулата на пазара на авточасти: Какво остава скрито за търсачите на оригинални части?

Спекулата на пазара на авточасти: Какво остава скрито за търсачите на оригинални части?

Колко поскъпна поддръжката на автомобил?

Въпреки че Toyota условно изключи кибератака при спирането във вторник, поредица от телефонни обаждания, за които японското правителство твърди, че са с произход от Китай във връзка с решението на Токио да изпусне пречистени отпадъчни води от атомната централа Фукушима в Тихия океан, предизвика безпокойство сред фирмите в Япония, посочва The Japan Times.

Миналата година Япония отбеляза рекорден брой от 12 369 случая на киберпрестъпления, разкрити от полицията, което е със 160 повече от предходната година, според Националната полицейска агенция. Само атаките на рансъмуер са скочили с 58% през 2022 г. в сравнение с предходната година.

Въпреки че размерът на бизнес операциите очевидно не е фактор за атаките с ransomware - половината от жертвите са малки и средни фирми, показват данните - доставчиците на големи фирми като Toyota вероятно ще бъдат апетитни цели за хакери, търсещи изплащания.

Toyota запазва пазарния си дял в Европа. Lexus с ръст 43%

Toyota запазва пазарния си дял в Европа. Lexus с ръст 43%

Най-продаваният модел на Toyota за периода януари - юни е Yaris Cross

Toyota, обяви по-рано този месец, че тримесечната печалба на компанията е надхвърлила прогнозите на фона на подобряването на доставките на ключови полупроводници и евтината йена. Оперативната печалба за периода април-юни достигна рекордните 1,1 трилиона йени (7,7 милиарда долара), тъй като търсенето нарасна на фона на силно възстановяване, след като пандемията от COVID-19 забави производството.