Руският производител "Група ГАЗ" в средносрочна перспектива може да се върне към производството на автомобили под популярната марка "Волга".
Това обяви в интервю за вестник "Ведомости" председателят на съвета на директорите и съсобственик на корпорация "Руските автомобили" (към която е ГАЗ) Зигфрид Волф. Съвместно с Питер Кооб, той контролира 12,5% от дружеството.
Волф отбелязва, че това ще бъде автомобил, който липсва в гамата на компанията. Той щял да е средноголяма машина, предназначена, както за пътници така и за товари. "Като Volkswagen Caddy", дава пример мениджърът.
Според него, марката "Волга идеално би отивала и спомогнала за реализацията на такъв проект: на автомобил, освен хора, позволяващ да се превозва неголямо количество товари - материали, инструменти и др.
"Аз не бих се отказал от този сегмент на пазара". Ако пуснем автомобила, той ще има всички необходими характеристики и качества на нашата продукция: конкурентна цена, високо качество и надеждност" обяснява Волф.
Но представителят на корпорацията не разкрива никакви други подробности около един такъв проект. Източници близки до "Руските автомобили" уточняват, че към момента няма никакви конкретни решения за производството на лекотоварни коли с марката "Волга".
Източник: Wikipedia
ГАЗ прекрати производството на култовите за Русия "автомобили с еленчето" през 2008 година. В същата година бе пуснат модела Volga Siber на база на Chrysler Sebring (за целта ГАЗ купи от Chrysler производствена линия с капацитет 160 хил. машини годишно), но в 2010 г. проектът бе прекратен.
Сега на съоръжението в гр. Нижни Новгород се произвеждат леки коли Volkswagen и Skoda и лекотоварни Mercedes-Benz.
Използването на готовия бранд "Волга" би спестил на ГАЗ пари и време - разработката и популяризирането на нова мрака би струвало около 2 милиона рубли и би продължило 1,5 години, посочва директорът на BrandLab Александър Еременко. Неговата компания е разработила за Авто ВАЗ имената на моделите на Лада - Largus, Granta, Vesta.
Той смята също, че възраждането на марката"Волга" може да разчита на патриотичните чувства на руснаците. Особено на предприемачи и клиенти над 40 години, които си спомнят популярната за страна машина. Но предупреждава, че може да има и обратен дефект - ако се свърже новата кола с някои технически и дизайнерски решения от старата "Волга".
chafeto
на 27.03.2017 в 12:06:15 #1Siber си беше копие на Sebring, а това изобщо не допадна на руския потребител. Ама то това е световна тенденция. Даже производители, които не са под една "шапка" правят обща поточна линия, на която правят едни същи автомобил с различна емблема. Мислиш си, че караш шведско Волво, а то било Мицубиши с визия на Волво, събрано в Холандия. Мислиш, че караш Тойота, а то всъщност е Пежо/Ситроен сглобено в Чехия (или Словакия, не съм сигурен). Размита история