Volkswagen преживя най-големия спад в пазарния си дял в Европа, откакто скандалът за вредните емисии избухна през септември, съобщи Blооmbеrg.

През ноември купувачите са се насочвали все повече към превозни средства на Ford Motor, Daimler и Fiat Chrysler Automobiles. В този период Volkswagen е съставлявал 24,5% от европейските регистрации на нови коли, което е понижение спрямо 26,8 на сто година по-рано, сочат данни, публикувани във вторник от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Макар че германският концерн все пак отчита ръст на продажбите, темпът от 4,2 процента е бил по-нисък дори от една трета от ръста в цялата индустрия, който е бил 14 на сто.

Спадът от 2,3% в пазарния дял на Volkswagen през ноември се сравнява с понижения от 0,9 на сто през октомври и 0,4 на сто през септември.

Базираният във Волфсбург автопроизводител планира да започне изтеглянето на около 8,5 милиона дизелови автомобила през януари. Компанията обяви, че ремонтът ще отнеме поне година.

Затрудненията на германския производител бележат рязък контраст спрямо плаващото възстановяване на европейския автомобилен пазар. Ноември е бил 27-ият пореден месец на растеж. Продажбите през първите 11 месеца на годината са скочили с 8,6% до 13 милиона автомобилa.

Марките за масовия пазар, които са отчели най-голяма печалба от продажби на коли в Европа, са предлагали най-примамливите намаления за потребителите в Германия. Те са давали средно 12,9% отстъпка от редовната цена в страната. Opel се е продавал с най-голямо намаление – от 15,2 на сто, следван от Ford с 15% отстъпка и Renault и PSA Peugeot Citroen с общо 14,7 на сто, предава списанието Autohaus PulsSchlag.