Пандемията трайно измени потребителското поведение и предпочитанията към един или друг метод за плащане онлайн, което на свой ред ускори нуждата сред бизнеса от промени в посока по-голямо разнообразие на платежните методи. Това показва ново международно проучване на Paysafe.
Анкетата е преминала под наслов "Изгубени в трансакциите" и в нея представители на 918 малки и средни онлайн бизнеси в САЩ, Бразилия, Обединено Кралство, Канада, България, Италия, Германия и Австрия споделят как се е променило портфолиото им от платежни методи в последните 12 месеца.
Любопитна тенденция е, че в портфолиото от платежни методи криптовалутите заемат все по-видимо място. Така например, проучването сред държавите сочи, че близо 48% от бизнесите планират да включат криптовалутите като опция за плащане възможно най-скоро.
56% са представителите на бизнеса в България, които искат това да се случи във времето. А близо 40 на сто от малките и средни предприятия (МСП) планират това да се случи още в рамките на следващата една година.
У нас, за 65% от търговците използването на дигитални портфейли има значително влияние върху процента на завършени покупки онлайн. Плащането с карта се запазва като най-широкоразпространения метод, като за България процентите са показателни - 71% от потребителите избират да платят с дебитна карта при поръчка.
Интересен факт е, че в същото време 68% от българите предпочитат да заплатят поръчаната стока онлайн в брой при доставка. Този процент е почти два пъти по-висок в сравнение с други европейски пазари - Германия (33%), Австрия (32%), Великобритания (35%). Като причина може да се посочи нежеланието на българските потребители да споделят финансовите си данни онлайн, заради притеснение от измами.
Това не е изненада, предвид факта, че голяма част от местните онлайн бизнеси (85%) споделят за висок брой кибератаки от началото на пандемията. На свой ред, близо 60% от малките и средни предприятия в България смятат, че именно разнообразието в методите за плащане е ефективна стратегия за минимизиране на тези измами, особено когато от началото на 2020 г. до момента техният брой в страната е нараснал с 41%.
Наред с предотвратяването на измами, онлайн бизнесите приоритизират избора на доставчици на плащания, с които работят, за да намалят процента на незавършени покупки. Само за последните 12 месеца търговците сочат, че причина за незавършване на поръчката е отказ на използваните карти за плащане (24%) или липса на желан методи за плащане (при 16% от потребителите).
"От началото на пандемията все повече онлайн бизнеси научиха по трудния начин, че липсата на безпроблемно и сигурно потребителско преживяване при плащане може да убие продажбите им. Така например, 54% от българските търговци посочват пандемията от COVID-19 като основна причина за ускореното диверсифициране на опциите за плащане", коментира Росен Метев - вицепрезидент платежни услуги в Paysafe.
Днес потребителите изискват повече алтернативни методи за плащане от всякога, а тенденцията сочи, че не се очаква това да се промени в близко бъдеще. С предстоящия празничен сезон, свързан с най-натовареното онлайн пазаруване през годината, търговците, които са успели да предвидят навреме промените в потребителското поведение, ще се справят добре и ще избегнат високия процент на незавършени поръчки, категорични са експертите.