Акциите на един от най-големите производители на конзоли Nintendo рязко тръгнаха надолу в Токио след дебюта на първата за компанията мобилна игра "Super Mario Run".

Развлекателното приложение беше прието хладно от феновете на емблематичния герой, а стойността на ценните книжа се понижи със 7 процента при търговията от понеделник. С това цената на активите се понижи с повече от 11 на сто от стартирането на играта през изминалата седмица, пише Bloomberg.

Партньорът на Nintendo DeNA, който помогна на производителя да разработи развлекателния софтуер, също отчита понижение с 14 на сто от цената на активите си за същия период.

На "Super Mario Run" се залагаха надежди да се превърне в повратна точка за Nintendo като първата стъпка на компанията на терена на мобилните игри.

Заглавието, което засега е достъпно само за мобилни устройства на Apple, събра около 50 000 отзива и средна оценка 2 и половина от общо 5 звезди, с което се нареди сред най-ниските резултати на игри за смартфони, същевременно събрали висок процент на сваляния.

Също така Nintendo отнесе критики за цената на играта, която е безплатна за първите три нива, но пълната й версия струва 10 долара, наброявайки по-висока сума от други много популярни игри.

"Очакванията на инвеститорите бяха много големи", коментира анализаторът Хидеки Ясуда.

"Много хора в App Store пишат, че "Super Mario Run" не е особено забавна. Може би очакванията бяха прекалено високи", допълва специалистът.