Amazon обмисля отварянето на нови физически магазини за продажба на дребно с намаление. Клиентите ще могат да избират между различни стоки за дома и електроника. Планът на гигантът в онлайн търговията е да разшири на нарастващото си портфолио от физически магазини. Търговските обекти имат амбициозната цел да продадат поне по-голямата част от продуктите си, заседнали в складовете на Amazon. А това, разбира се, може да се случи само с големи отстъпки, пише Bloomberg.
Компанията обмисля да отвори както постоянни и по-големи магазини, така и временни локации в молове и дори паркинги. Въпросната идея беше обмисляна още преди пандемията от Covid-19, но корона кризата, както и инвестицията в новата верига за хранителни стоки Fresh принудиха Amazon да се съсредоточат върху ежедневните си задачи. Днес обаче е дошло времето за реализация, смятат от компанията.
"Това е страхотен начин да почистите складовете си без да се налага да унищожавате стока", твърди анонимен източник от Amazon, цитиран от Bloomberg. Официално от компанията все още отказват коментар.
По-ниски цени в името на финансовия растеж
Аутлет стоката ще позволи на клиентите да получат достъп до любими продукти на цени, които са доста по-добри за джоба им. А това е едно добро решение, твърдят анализатори на пазара. Впрочем, от няколко години насам лидерът в онлайн търговията на дребно Amazon залага все повече и на физическите магазини. Добри примери за това са веригата книжарници, която отвори през 2015 г. в Сиатълския търговски център, безкасовият магазин от 2018 г. Amazon.GO, и базарът за електроника, стоки за дома и играчки Amazon 4-STARS. Всички те са повече от успешни.
Миналата година врати отвори и хранителната верига Amazon Fresh, която се радва на големи продажби и все повече локации. Към днешна дата са над 500.
Какво ще се продава в новите по-евтини магазини?
Най-вероятно ще се набляга на стоки за дома, които не заемат голямо пространство, кухненски артикули, електроника, играчки и различни бебешки продукти. Дрехи засега не се предвиждат.
Отварянето на новата верига отразява традиционния подход на много търговци на дребно, които по този начин искат да продадат бавно или трудно продавани продукти. В САЩ повечето универсални магазини отдавна предлагат евтини стоки. Не са малко и компаниите, които създават специални магазини за продукти с отстъпка. Идеята на Amazon вероятно ще бъде успешна, защото според последните данни на онлайн търговията отвъд океана, сайтът е посещаван все по-често от по-пестеливи купувачи. В този ред на мисли онлайн Amazon Outlet отчита сериозен ръст на продажбите.
Компанията отдавна прави всичко по силите си да има възможно най-малко непродадена стока. Според бивши служители, мениджърите са насърчавани да преговарят усилено с доставчиците за това да могат да им връщат непродадена стока.
"Ако не се продава, трябва да се върне. Целта е винаги е да се получи оптималната възвръщаемост на стоката и възстановяването на активите", коментира бившият мениджър на Amazon Фейсал Масуд.
Въпреки всички усилия обаче, компанията все има много непродадени продукти. Идеята е чрез новите физически магазини с намалени цени това да се прочени. Поне отчасти.