Amazon пуска своя виртуален асистент Alexa на пазара в Бразилия от този месец. Плановете на технологичния гигант предвиждат да се предлагат три различни устройства, на които да бъде инсталиран специалния софтуер. Ходът е част от стратегията за бързо разширяване на операциите в най-голямата южноамериканска икономика, пише Reuters.
Новината идва само три седмици, след като компанията за електронна търговия въведе своята услуга за абонамент Prime на пазара в Бразилия, като по този начин засили конкуренцията си с местните търговци на дребно. Освен това Amazon пусна неограничена безплатна доставка в цялата страна, а 90 общини се ползват и от привилегията за максимално 48-часово време за доставка.
"Това е особено вълнуващ момент за Amazon в Бразилия", посочи международният директор на Amazon за Alexa Микеле Бути, като добави, че компанията е наела местен екип, който да адаптира Alexa към португалския език.
Amazon предлага отстъпки при предварителни поръчки за две от трите Alexa устройства - Echo Dot и Echo Show 5 - които също ще бъдат налични в някои физически магазини на местния пазар за бързи продажби от 8 октомври. Третото устройство - Amazon Eco - ще бъде налично от месец ноември.
Мениджърът на Alexa за Бразилия Рикардо Гаридо добави, че американският гигант може да обмисли продажбата на виртуалния си асистент и в други бразилски търговски вериги. Не се изключват и потенциални партньорства с местни далекосъобщителни оператори.
И трите устройства ще бъдат внасяни от Китай. Обемите обаче засега остават неясни.
По думите на Гаридо основното притеснение за Amazon в момента е как бразилските потребители ще предпочетат да използват своя виртуален асистент, тъй като Alexa може да се използва и в джаджи, произведени от други производители. Според компанията в момента има приблизително 100 милиона устройства, свързани с Alexa по целия свят.
Очаква се цените на трите вида асистент в Бразилия да варират от 349 до 699 реалии, или между 84 и 170 щатски долара.